چهارمین هدف توسعه پایدار SDG4 تضمین آموزش با کیفیت فراگیر و عادلانه و ارتقای فرصت های یادگیری برای همه است.

مروری بر مفاهیم استاندارد ارگانیک و گواهی ارگانیک کشاورزی
آوریل 26, 2023
صدور گواهی نامه غذای حیوانات Pet Food Certification
آوریل 30, 2023

چهارمین هدف توسعه پایدار SDG4 تضمین آموزش با کیفیت فراگیر و عادلانه و ارتقای فرصت های یادگیری برای همه است. | Ics ایران

هدف SDG4 تضمین آموزش با کیفیت فراگیر و عادلانه و ارتقای فرصت های یادگیری مادام العمر برای همه است. در این نوشتار؛ آموزش ایزو و سیستم های آموزشی ایزو که در هدف ۴ توسعه پایدار و در گزارش ESG مورد ارزیابی قرار می گیرند را مرور خواهیم کرد. در تعریف SDG4؛ شامل مجموعه ای از اهداف و شاخص هایی است که اهداف خاصی را برای دستیابی به این هدف ارائه می کند.

اهداف زیر اهداف SDG4 هستند:

-اطمینان حاصل شود که همه نونهالان به آموزش ابتدایی و متوسطه رایگان، عادلانه و با کیفیت دسترسی دارند.

-اطمینان از دسترسی عادلانه همه جوانان و بزرگسالان به آموزش فنی، حرفه ای و عالی، از جمله دانشگاه، مقرون به صرفه و با کیفیت.

-افزایش تعداد افراد دارای مهارت های مرتبط برای اشتغال، مشاغل شایسته و کارآفرینی.

-حذف نابرابری ها در آموزش و تضمین دسترسی برابر به تمام سطوح آموزش و آموزش حرفه ای برای افراد آسیب پذیر، از جمله افراد دارای معلولیت، افراد بومی و کودکان در موقعیت های آسیب پذیر.

-اطمینان از اینکه همه فراگیران دانش و مهارت های مورد نیاز برای ترویج توسعه پایدار را کسب می کنند، از جمله از طریق آموزش برای توسعه پایدار و سبک زندگی پایدار، حقوق انسانی، ترویج فرهنگ قدردانی ، فرهنگ مهربانی و صلح و عدم خشونت را تاکید می نماید. پذیرش تنوع فرهنگی و درک سهم فرهنگ در توسعه پایدار کشور.

-افزایش تعداد جوانان و بزرگسالانی که دارای مهارت های مرتبط از جمله مهارت های فنی و حرفه ای برای اشتغال، مشاغل شایسته و کارآفرینی هستند.

-ارائه آموزش با کیفیت که با نیازهای افراد و جامعه مرتبط باشد.

-گنجاندن آموزش برای توسعه پایدار در تمام سطوح آموزشی.

-توسعه نیروی کار ماهر که می تواند به رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک کند.

-همکاری بین دولت و بخش خصوصی برای تضمین ارائه آموزش با کیفیت برای همه.

نقش شرکتها و موسسات در اجرای هدف توسعه پایدار چهارم چیست ؟

شرکت ها و مشاغل می توانند نقش مهمی در حمایت از SDG4 و ترویج آموزش با کیفیت فراگیر و عادلانه ایفا کنند. در اینجا اقداماتی وجود دارد که شرکت ها و مشاغل می توانند برای حمایت از SDG4 انجام دهند:

-ارائه حمایت مالی: شرکت ها می توانند از مؤسسات آموزشی، برنامه های بورسیه تحصیلی و سازمان های غیر دولتی متمرکز بر آموزش حمایت مالی کنند تا به افزایش دسترسی افراد نیازمند به آموزش کمک کنند.

-توسعه برنامه های آموزشی: کسب و کارها می توانند برنامه های آموزشی طراحی و توسعه دهند که دانش آموزان و جوانان را با مهارت ها و دانش مورد نیاز برای نیروی کار مدرن، از جمله آموزش مهارت های دیجیتال و پایداری، مجهز کند.

-ارائه دوره های کارآموزی: ارائه دوره های کارآموزی می تواند به جوانان کمک کند تا تجربیات کاری ارزشمندی کسب کنند، مهارت های عملی را توسعه دهند و قابلیت اشتغال خود را بهبود بخشند.

-کسب‌وکارها می‌توانند با دولت‌ها، سازمان‌های جامعه مدنی و مؤسسات آموزشی برای ایجاد و اجرای طرح‌های متمرکز بر آموزش که چالش‌ها و شکاف‌های آموزشی خاص را برطرف می‌کنند، همکاری کنند.

-سرمایه گذاری در آموزش و توسعه معلمان: شرکت ها می توانند در آموزش و توسعه معلمان برای کمک به بهبود کیفیت آموزش و حمایت از توسعه حرفه ای مربیان سرمایه گذاری کنند.

-استفاده از شیوه های پایدار و مسئولیت پذیر اجتماعی: شرکت ها می توانند شیوه های پایدار و مسئولیت پذیر اجتماعی را در کارهای خود اجرا کنند، از جمله استفاده از مواد سازگار با محیط زیست، کاهش ضایعات، و ترویج شیوه های کار منصفانه. این می تواند به ایجاد آینده ای پایدارتر و حمایت از آموزش نسل های آینده کمک کند. با انجام این اقدامات، شرکت ها و مشاغل می توانند به حمایت از SDG4 و ترویج آموزش با کیفیت فراگیر و عادلانه برای همه کمک کنند. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید: آموزش ایزو، آموزش مدیران، گواهی آموزشی کانادا و روسیه (icsiran.com)

آموزش ایزو و سیستم های آموزشی ایزو که در هدف ۴ توسعه پایدار و در گزارشات ESG مورد ارزیابی قرار می گیرند:

چندین استاندارد ISO وجود دارد که به SDG4 مربوط می شود که بر تضمین آموزش با کیفیت فراگیر و عادلانه و ارتقای فرصت های یادگیری متمرکز است. هدف استانداردهای ISO ترویج آموزش پایدار و با کیفیت، بهبود مدیریت و مدیریت آموزش و ارائه دستورالعمل‌هایی برای متخصصان آموزش است. برخی از استانداردهای ISO مربوطه عبارتند از:

ISO 21001:2018، سازمان‌های آموزشی – سیستم‌های مدیریت برای سازمان‌های آموزشی – الزامات همراه با راهنمایی برای استفاده: این استاندارد الزامات یک سیستم مدیریتی را برای سازمان‌های آموزشی مشخص می‌کند که هدفشان ارائه محصولات و خدمات آموزشی است که نیازها و انتظارات آنها را برآورده کند.

ISO/IEC 19796-1:2017، فناوری اطلاعات برای یادگیری، آموزش و آموزش – مدیریت کیفیت، تضمین و معیارها – بخش ۱: رویکرد کلی: این استاندارد چارچوبی برای مدیریت کیفیت، تضمین و معیارها در زمینه آموزش و پرورش، با هدف بهبود کیفیت نتایج یادگیری نشان می دهد.

ISO/IEC TR 20000-10:2018، فناوری اطلاعات برای یادگیری، آموزش و آموزش – قسمت ۱۰: مسائل و روش‌های اساسی برای یادگیری الکترونیکی: این استاندارد دستورالعمل‌هایی را برای توسعه و اجرای دوره‌ها و برنامه‌های آموزش الکترونیکی ارائه می‌کند. با تمرکز بر تضمین کیفیت و اثربخشی آموزش الکترونیکی.

ISO 21000:2018، سازمان های آموزشی — اعتباربخشی سازمان های آموزشی: این استاندارد دستورالعمل هایی را برای اعتباربخشی سازمان های آموزشی از جمله معیارهایی برای ارزیابی کیفیت برنامه ها و خدمات آموزشی ارائه می دهد.

ISO 29993، خدمات یادگیری برای آموزش و پرورش غیررسمی – الزامات اساسی برای ارائه دهندگان خدمات: این استاندارد الزامات اساسی برای خدمات یادگیری ارائه شده خارج از سیستم های آموزشی و آموزشی رسمی، از جمله مدیریت کیفیت و ارزیابی نتایج یادگیری را مشخص می کند.

 به طور کلی، این استانداردهای ISO می‌توانند به سازمان‌های آموزشی، متخصصان و ارائه‌دهندگان خدمات برای ارتقای کیفیت و آموزش پایدار، بهبود نتایج یادگیری و کمک به دستیابی به SDG4 کمک کنند. کدام استاندارد ها و گواهی نامه های ایزوISO بطور اخص هدف توسعه پایدار شماره ۴ را حمایت می کنند؟ آموزش ایزو و سیستم های آموزشی ایزو که در هدف ۴ توسعه پایدار و در گزارش ESG مورد ارزیابی قرار می گیرند؟

برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید:گواهی ایزو؛ آموزش ایزو؛ ایزو ۹۰۰۱ ؛ایزو ۲۹۰۰۱؛ ایزو ۱۰۰۰۴؛ ایزو ۲۲۴۸۳ (icsiran.com)

4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.