گواهی نامه های ایزو زیست محیطی، سبز

ECO

نهاد صدور گواهی ACS W3 ، دارای اعتبار از مرجع اعتبار بخشی IAS-IAF در دامنه سیستم های مدیریت زیست محیطی ایزو ۱۴۰۰۱ می باشد. ACS در حوزه سیستم های مدیریت زیست محیطی چه گواهی نامه هایی صادر می نماید:

۱-گواهی نامه ایزو ۱۴۰۰۱ ، سیستم مدیریت زیست محیطی: استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ یک سیستم مدیریت محیط زیست است که برای کنترل و کاهش تأثیرات محیطی شرکتها و سازمانها توسعه داده شده است و بر اساس آن، شرکتها و سازمانها باید سیستمها و روشهایی را برای کاهش آلودگی و حفاظت از محیط زیست در تمام فرآیندهای خود پیاده کنند. ادامه اطلاعات فارسی در سیستم مدیریت زیست محیطی ایزو ۱۴۰۰۱ – (icsiran.com)

۲- گواهی نامه ایزو ۱۴۰۰۶:این استاندارد چارچوبی را برای سازمان ها فراهم می کند تا به طور سیستماتیک جنبه های زیست محیطی را در طول فرآیند طراحی و توسعه محصول در نظر بگیرند. این شامل در نظر گرفتن اثرات زیست محیطی مواد خام، مصرف انرژی، انتشار، ضایعات و سایر عواملی است که ممکن است بر اثر محیطی کلی محصول تأثیر بگذارد ادامه اطلاعات فارسی در گواهی ایزو ۱۴۰۰۶ Eco-Design – (icsiran.com) و اطلاعات انگلیسی در سایت اصلی CanadaCerts | Eco-Design Management

۳- گواهی نامه ایزو ۱۴۰۰۷ : این استاندارد برای ارزیابی اثرات محیط‌ زیستی محصولات و خدمات با استفاده از رویکرد مبتنی بر دوره عمر است. این استاندارد، مفاهیم، الزامات و روشهای ارزیابی دوره عمر محصولات و خدمات با تمرکز بر ارزیابی اثرات محیط‌ زیستی آنها را شرح میدهد. با استفاده از این استاندارد، شرکتها میتوانند اثرات محیط‌ زیستی محصولات خود را در طول دوره عمر آنها بررسی و بهبود بخشید.CanadaCerts | Environmental Cost and Benefit Analysis

۴- تاییدیه ایزو ۱۴۰۶۴؛ ارزیابی گازهای گلخانه ای: مجموعه ای از استانداردهای بین المللی است که راهنمایی هایی را برای سازمان ها برای تعیین کمیت، نظارت، گزارش و تأیید انتشار و حذف گازهای گلخانه ای (GHG) ارائه می دهد. سری ایزو ۱۴۰۶۴ برای حمایت از سازمان‌ها در تلاش‌هایشان برای مدیریت و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، ارزیابی تأثیر تغییرات آب و هوا و افزایش شفافیت در گزارش‌ها طراحی شده است. با پیروی از این استانداردها، سازمان ها می توانند سیستم های قوی و قابل اعتمادی را برای تعیین کمیت و تأیید عملکرد GHG خود ایجاد کنند که برای نظارت بر پیشرفت، تعیین اهداف و نشان دادن مسئولیت زیست محیطی بسیار مهم است.

۵- گواهی ایزو ۱۴۰۴۶ ارزیابی رد پای آب: این استاندارد بخشی از سری Iستاندارد ایزو ۱۴۰۰۰ است که بر سیستم های مدیریت زیست محیطی تمرکز دارد. ایزو ۱۴۰۴۶ به طور خاص به منابع آب می پردازد و به سازمان ها کمک می کند تا پایداری زیست محیطی مصرف آب خود را در کل چرخه عمر محصولات، فرآیندها و خدمات ارزیابی کنند. ایزو ۱۴۰۴۶ به سازمان‌ها برای اندازه‌گیری و درک میزان مصرف آب، ارزیابی اثرات بالقوه زیست‌محیطی مرتبط با مصرف آب، و شناسایی فرصت‌هایی برای کاهش و بهبود مصرف آب کمک مینماید.

۶-گواهی نامهECO-Design :این گواهی به محصولی اعطا می شود که به گونه ای طراحی و توسعه یافته که تأثیرات زیست محیطی آنها را در طول دوره عمر به حداقل برساند. این گواهینامه معمولاً شامل ارزیابی عملکرد زیست محیطی محصول در زمینه بهره وری انرژی، مصرف منابع و کاهش انتشار است. این استاندارد تولیدکنندگان را تشویق می کند تا محصولی را طراحی کنند که از نظر زیست محیطی پایدار تر (Sustainable) باشند.CanadaCerts | ECO Friendly and Sustainability

۷- گواهی Bioplastic:  پلاستیک زیستی، که گاهی هم به نام پلاستیک سبزنامیده می شوند، پلاستیک‌ زیست تخریب پذیری هستند که بطور کامل یا بخش غالب آن، از منابع تجدیدپذیر ساخته شده و تمرکز آن بر سازگاری با محیط زیست است. پلاستیک های زیستی نوعی پلاستیک هستند که به جای سوخت های فسیلی، از منابع زیست توده تجدیدپذیر مانند گیاهان به دست می آیند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که در مقایسه با پلاستیک های سنتی مبتنی بر نفت وگاز، سازگارتر با محیط زیست و پایدارتر باشند. در لینک ذیل الزامات برای اخذ گواهی Bioplastic را مفصل شرح خواهیم داد.گواهی پلاستیک سبز Bioplastic – (icsiran.com)

۸-جوایز سبز: این گواهی نامه با هدف تشویق سازمان ها و شرکتها به تعهد به اجرای اهداف توسعه پایدار Sustainability Development صادر می شود. جوایز سبز نوعی قدردانی یا جایزه است که به شرکتها، سازمانها یا افرادی اعطا میشود که مراقبتهای زیست محیطی برجسته، شیوه های پایداری Sustainability و مسئولیت اجتماعی شرکتها را نشان داده‌اند.

۹-گواهی نامهECO-Friendly: گواهینامه دوستدار محیط زیست فرآیندی است برای ارزیابی و تأیید محصولات یا خدماتی که در مقایسه با همتایان خود تأثیر کمتری بر محیط زیست دارند. این ممیزی ممکن است جنبه های مختلف زیست محیطی مانند کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، صرفه جویی در آب، بهره وری انرژی، منابع پایدار مواد و کاهش ضایعات را پوشش دهد.برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید: گواهی سبز (icsiran.com)

۱۰-گواهی نامه ECO-School:هدف این برنامه توانمند سازی دانش آموزان برای تبدیل شدن به عوامل تغییرات مثبت برای محیط زیست در مدرسه و در جامعه است. این برنامه چارچوب و راهنمایی برای مدارس فراهم می کند تا در جهت پایداری Sustainability با تمرکز بر ۹ حوزه کلیدی: انرژی، آب، زباله، تنوع زیستی، محوطه مدرسه، زندگی سالم، حمل و نقل، شهروندی جهانی، و تغییرات آب و هوایی تلاش کنند.

۱۱-گواهی نامه رستوران سبز Green Restaurant:رستوران سبز یک برنامه است که با به حداقل رساندن تأثیرات محیطی، پایداری Sustainability و شیوه های سازگار با محیط زیست را در تمام جنبه های عملیات رستوران در اولویت قرار می دهد، شامل تامین مواد اولیه محلی و ارگانیک، کاهش ضایعات از طریق کمپوست سازی و بازیافت، صرفه جویی در انرژی و آب، استفاده از محصولات پاک کننده غیر سمی.

۱۲- هتل های سبز Green Hotels یا هتل های سازگار با محیط زیست Eco-Friendly :هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی خود و ارتقای پایداری Sustainability در جنبه های مختلف عملیات هتل داری می باشد. برخی از الزامات برای هتل های سبز شامل استفاده از سیستم‌های روشنایی صرفه‌جوی در مصرف انرژی، بهینه‌سازی سیستم‌های HVAC، نصب لوازم و تجهیزات کم‌مصرف انرژی، تشویق به صرفه‌جویی در مصرف انرژی در میان کارکنان و مهمانان؛ اجرای اقداماتی مانند شیرآلات کم جریان، توالت و دوش، صرفه جوی در مصرف آب؛ شیوه های مدیریت پسماند موثر و استفاده از بسته بندی و مواد پاک کننده سازگار با محیط زیست است؛ هتل های سبز بر روی شیوه های غذا و نوشیدنی پایدار تمرکز می کنند؛ از عایق‌بندی و تهویه مناسب برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی استفاده می کنند؛ و در نهایت هتل های سبز به طور فعال با جامعه برای ارتقای پایداری تعامل دارند.ارزیابی وصدورگواهینامه هتل‌ سبز Green Hotel یا هتل همگام با طبیعت توسط ACS کانادا – (icsiran.com)