ایزو ۴۵۰۰۱ – استاندارد ایمنی و بهداشت شغلی – ISO 45001: 2018
سپتامبر 5, 2023
گواهینامه ISO 29001 و صنایع نفت و گاز
سپتامبر 5, 2023

اخذ گواهینامه HSE | Ics ایران

اهمیت اخذ گواهینامه HSE و مراحل آن:HSE مخفف عبارت Health Safety Environment می باشد که به فارسی به معنای بهداشت ، ایمنی و محیط زیست است. گواهینامه ایزو HSE اصولی را تعریف می کند که با انجام و اجرای آن ها، فعالیت سازمان ها در سراسر جهان با توجه به رعایت دستورالعمل های بهداشت و ایمنی و زیست محیط انجام می پذیرد. اخذ گواهینامه HSE ، سیستمی برای مدیریت ساختار سازمانی، سیاست، قوانین و مقررات و نهایتا رویه هایی برای تغییر عملکرد سلامت، ایمنی و کاهش یا رفع خطرات برای دستیابی به سیاست های هدف سازمان است.

سیستم مدیریتی HSE یک رویکرد جامع و هماهنگ است که مدیریت و قعالیت را با هم ترکیب می کند تا بر اساس پایه ایمنی موجود در صنعت و به منظور کنترل ریسک بهتر، تشخیص زود هنگام و اصلاح مشکلات ایمنی ، به اشتراک گذاری و تجزیه و تحلیل و ارزیابی داده های ایمنی با دقت بیشتر در مورد استفاده از منابع خطر زا است.

اخذ گواهینامه ایزو HSE در سازمان ها به دلایل ذیل حائز اهمیت می باشد:

✔ نقش و مسئولیت های تمامی اجزای سازمانها را مشخص می نماید.

✔ با رعایت اصول استاندارد HSE یک رهبری با ایمنی بالا و اجرای قوی در سازمان ایجاد می شود.

✔ مسئولیت پذیری و ارتباطات ایمن و بهداشتی در سازمان رونق می گیرد.

✔ سیاست های انتخابی و رویه های انتخابی در سازمان شکل می گیرد.

✔ در نهایت با اخذ ایزو HSE در سازمان ، مشارکت فعال بین کارکنان و پرسنل رنگ دیگری به خود می گیرد.

برای اخذ گواهینامه ایزو HSE در هر سازمانی بایستی تمامی کارکنان، مشتریان، پیمانکاران و اشخاص ثالث مرتبط با فعالیت آن سازمان استاندارد های این گواهینامه منطبق گردد و شواهد مثبتی از انطباق با سیستم آن ها ارائه و مشاهده شود.

مدل سیستم مدیریت استاندارد HSE شامل هشت جز می باشد

همگی این ۸ جز در سیستم مدریت استاندارد به هم دیگر مرتبط هستند. این ۸ جز عبارتند از: تعهد، رهبری و پاسخگویی بهتر به مشتریان ؛ معرفی سیاست ها و اهداف سازمان؛ سازمان و منابع ؛ پیمانکار و مدیریت عرضه کننده؛ مدیریت ریسک؛ فرآیندهای کسب و کار؛ نظارت بر عملکرد و بهبود و ممیزی ها و ارزیابی ها.

با رعایت اصول سیستم پس از اخذ ایزو HSE ، استاندارد ها و رویه های روزمره سازمان ها کنترل می شود و به موازات این عمل سیستم مدیریت سازمان ها اصلاح شده و به دلیل تغییراتی که HSE در سیستم مدیریتی سازمان ایجاد می کند عملکرد سازمان بهبود می یابد. کلیه این موارد به طور مداوم و مستمر بایستی توسط چک های انطباق کنترل شود.

چه سازمان هایی نیازمند اخذ گواهینامه HSE هستند؟

از مهم ترین شرکت ها و سازمان هایی که نیازمند اخذ گواهینامه ایزو HSE هستند می توان به شرکت های پیمان کاری و یا ساختمانی ، سازمان های مرتبط با ارائه خدماتی نظیر باربری ، حمل و نقل دریایی ، کترینگ ها ، صنایع گاز و پتروشیمی و… اشاره کرد.این ممیزی اقدامات لازم برای ثبت و صدور گواهینامه HSE توسط ACS انجام می گیرد.

شرکت ACS یکی از معتبرترین مراجع بین المللی؛ آماده همکاری با سازمان ها و شرکت ها جهت پیاده سازی استانداردها و نهایتا اخذ گواهینامه HSE می باشد. در صورت نیاز به اخذ گواهینامه ایزو برای توسعه کسب و کار خود می توانید با ما در شرکت ACS با شماره ۲۲۲۰۰۵۰۰ در تهران در ارتباط باشید.

دیدگاه ها بسته شده است