گواهی بدون گلوتن؛Gluten Free از ACS کانادا

اعتبار بخشی بازرسی ارگانیک از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران NACI
فوریه 1, 2023
تمدید مجوز مرکز آموزشی از سازمان غذا و دارو-دانشگاه شهید بهشتی
مارس 1, 2023

گواهی بدون گلوتن؛Gluten Free از ACS کانادا | Ics ایران

قوانین برچسب گذاری و لیبلینگ مواد غذایی در دنیا ایجاب می کند که متداول‌ ترین مواد غذایی که میتوانند منجر به واکنشهای آلرژیک شدید یا تهدید کننده سلامتی انسانی شوند، همیشه با عنوان و اسم خاصی اعلام و برای عموم مردم شناسایی و شناخته شوند تا مصرف کنندگان بتوانند به راحتی آنها را روی برچسب های مواد غذایی مثلا گواهی بدون گلوتن Gluten Free را تشخیص دهند. برای جزئیات بیشتر در مورد مقررات برچسب زدن مواد آلرژی زا در دنیا، و سایر اطلاعات در مورد برچسب زدن آلرژن های غذایی و گواهی نامه بدون گلوتن Gluten Free از ACS کانادا ما توضیح مختصری در این بخش خواهیم نوشت. برای اطلاعات بیشتر به سایت ACS کانادا به آدرس CanadaCerts | Gluten Free independent verification رجوع نمایید.

مقررات غذا و دارو ایجاب می کند که بیشتر غذاهای از پیش بسته بندی شده دارای یک برچسب باشند و مواد تشکیل دهنده آنها در فهرستی به ترتیب کاهش نشان داده شود، چرا که واکنش های آلرژیک شدید در انسان (مانند واکنش آنافیلاکتیک) زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن به شدت به یک پروتئین حساسیت زا یا محرک خاص واکنش نشان دهد. این واکنش ها ممکن است در اثر غذا، نیش حشرات و یا حتی داروها ایجا د شود.

مواد مهمی که اغلب با آلرژی های غذایی و واکنش های نوع آلرژیک مرتبط هستند و در واقع این مواد اغلب به عنوان آلرژن های غذایی اولویت دار شناخته می شوند شامل تخم مرغ، شیر و لبنیات، خردل، بادام زمینی،سخت پوستان و نرم تنان، ماهی و درواقع محصولات شیلاتی ، دانه های کنجد،سویا،سولفیت ها،آجیل درختی،گندم و تریتیکاله میباشند.

یکی از مهمترین آلرژی زاها در این لیست وجود گلوتن می باشد که در گندم ، جو دوسر و چاودار وجود دارد. البته ادعای بدون گندم با ادعای بدون گلوتن تفاوت ماهوی دارد.ادعای “بدون گلوتن” را نمی توان به جای ادعای “بدون گندم” به کار برد. گلوتن می تواند در محصولاتی که گندم ندارند وجود داشته باشد. گلوتن در گندم (شامل اسپلد و کاموت)، جو، جو، چاودار و تریتیکاله وجود دارد. افراد مبتلا به آلرژی گندم به پروتئین های گلوتن گندم و همچنین سایر پروتئین های موجود در گندم واکنش نشان می دهند. افراد مبتلا به بیماری سلیاک، یک اختلال خود ایمنی در میان افراد مستعد ژنتیکی، هنگامی که در معرض گلوتن از هر یک از منابع ذکر شده در بالا قرار می گیرند، علائم نامطلوبی را تجربه می کنند.

ما با نمونه برداری و آزمون محصولات غذایی در آزمایشگاه های معتبر اکردیته ملی و بین المللی ادعای بدون گلوتن را تایید و برای محصولات غذایی فوق گواهی نامه بدون گلوتن از نهاد صدور گواهی ACS کانادا صادر می کنیم. برای توضیح بیشر می توانید به سایت ACS کانادا به آدرس www.canadacerts.ca در بخش استاندارد ها / بخش غذایی و کشاورزی / صدور گواهی بدون گلوتن Gluten free Certification رجوع نمایید.

در صورت درخواست به صدور گواهی بدون گلوتن و درج لوگوی Gluten Free از کانادا بر روی محصولات غذایی، با ما با شماره ۲۲۲۰۰۵۰۰ در تهران تماس بگیرید.

گواهی ۲۲۰۰۰، گواهی HACCP ، گواهی GMP ، گواهی غذایی ،مدرک ایزو ، مدرک ۲۲۰۰۰ (icsiran.com)

دیدگاه ها بسته شده است