گواهی ارگانیک ملی ایران

PRODUCT CERTIFICATION گواهی محصول از کانادا
سپتامبر 11, 2023
گواهی گپ GAP ملی ایران
سپتامبر 19, 2023

گواهی ارگانیک ملی ایران | Ics ایران

ORGANIC-GAP Accreditation

آسی اس گریت، نماینده رسمی شرکت ACS کانادا در ایران دارای تایید صلاحیت از سازمان ملی استاندارد؛ مرکز ملی تایید صلاحیت ایران برای بازرسی و گواهی محصولات ارگانیک ملی و گپ ملی در زمینه های زراعی، باغی و نهاده های کشاورزی می باشد. محصول دارای گواهی ارگانیک ؛ محصولی است که با تکیه بر مدیریت اکوسیستم، حفظ سلامت آب، خاک، گیاه و انسان بدون استفاده از مواد شیمیایی مصنوعی تولید می گردد. تمام فرآیند تولید، فرآوری، بسته بندی، نگهداری، حمل و نقل، شرایط کاری، شرایط اجتماعی، عرضه و برچسب گذاری این محصولات تحت کنترل و پایش یک نظام گواهی و استاندارد معتبر ارگانیک استاندارد ملی ایران به شماره ۱۱۰۰۰ می باشد.

ORGANIC-GAP Accreditation

محصول ارگانیک – گواهینامه ارگانیک ملی

گواهی ارگانیک، اواراقی مستند و معتبر است که از سوی موسسات و یا شرکت های زی صلاح اعتبار بخشی شده ملی به متقاضی واجد شرایط اعطا می شود تا گواهی بر ادعای تولیدکننده مبنی بر مطابقت تولیدات با استاندارهای ملی و یا بین المللی باشد و به طور کتبی انطباق فرایند تولید، فرآوری، شبکه توزیع و…. محصولات غذایی را با استانداردها و مقررات (ارگانیک و…) را تضمین می کند. این گواهینامه نشان می دهد که محصول دارای ویژگی های خاصی مطابق با استاندارد است.شرکت آسی اس گریت خاورمیانه ارائه دهنده گواهی نامه های ارگانیک ملی ایران و یا گواهی تاییدیه انطباق با استانداردهای قانون ارگانیک اتحادیه اروپا(EU)، برنامه ملی ارگانیک آمریکا(NOP)، استاندارد کشاورزی ارگانیک ژاپن(JAS) و…  می باشد.شرکت های بازرسی و گواهی ارگانیک در ایران صرفا شرکت های دارای مجوز از سازمان تایید صلاحیت ایران در حیطه بازرسی و گواهی این دسته محصولات (ارگانیک، گپ و…) مجاز و واجد شرایط می باشند.

شرکتهای بازرسی و گواهی ارگانیک – مراحل اخذ گواهی ارگانیک:

۱-درخواست متقاضی و تکمیل فرم اولیه مبنی بر معرفی پروژه جهت مدیریت ارگانیک؛

۲- بررسی درخواست متقاضی و فرم جهت ارائه مدارک مورد نیاز؛

۳- آماده سازی و تکمیل طرح سیستم و تایید از سوی شرکت بازرسی آ سی اس ؛

۴- عقد قرارداد و اعلام زمان بندی بازرسی؛

۵-بازرسی ارگانیک مطابق برنامه بازرسی اعلام شده؛

۶- بررسی نتایج و صدور گواهی بازرسی ارگانیک.

کشاورزی ارگانیک و پایدار
کشاورزی زیستی یا ارگانیک، نوعی کشاورزی است که در تولید و فرآوری محصولات آن از کودهای شیمیایی، سموم، هورمون‌ها و دگرگونی‌ها و دستکاری‌های ژنتیکی استفاده نشود و همه مراحل تقویت زمین، کاشت و برداشت با استفاده از نهاده‌های طبیعی (همچون کود زیستی، کمپوستها، حشرات سودمند، ریزاندامگان کارآ   یا EM) باشد.

ارگانیک بودن به چه معناست ؟
ارگانیک (ORGANIC) یعنی محصول مورد نظر به روشی کاملاَ طبیعی تهیه شده باشد. در اهمیت محصولات ارگانیک همین بس که کیفیت غذاهای ارگانیک بهتر است و خطر بیماری ها را کم می کند و به سلامت افراد جامعه کمک می نماید. ارگانیک  درمحصولات کشاورزی به این معنی است که محصول  بدون استفاده از کود یا آفت کش های شیمیایی ، به طور طبیعی کشت و تهیه شده باشد. لذا در کشاورزی ارگانیک ، از کودهای مصنوعی آلوده و پر خطر استفاده نمی شود.کشاورزی ارگانیک بر چهار اصل سلامت، مراقبت، اصول اکولوژیک و انصاف استوار است که همین مهم، چند دلیل اساسی برای حمایت و استفاده ازمحصولات ارگانیک می باشد. روش علمی و نوین کشاورزی ارگانیک از دهه ۱۹۲۰ میلادی با تاکید بر نقش حاصلخیزی خاک بر تولیدات محصولات زراعی و دامی سالم و بهداشتی شکل گرفت.به همین دلیل، با افزایش جهانی میزان تقاضای محصولات ارگانیک ، به تدریج کشاورزی ارگانیک به طور رسمی مورد پذیرش قرار گرفت و استانداردهای ملی و بین المللی مربوط به آن تعیین شد. وفق تعریف کمیته استانداردهای ملی ارگانیک امریکا از کشاورزی ارگانیک : کشاورزی ارگانیک ، تنوع زیستی ، سیکل های بیولوژی و کنش بیولوژیکی خاک را توسعه ، ترویج و بهبود می دهد. کشاورزی ارگانیک بر پایه استفاده حداقل از نهاده های خارج از مزرعه و متکی بر اقدامات مدیریتی است که تعادل اکولوژیکی را ترمیم ، نگهداری و ارتقا می دهد.

مزیت اخذ گواهینامه ارگانیک از آسیاس گریت خاورمیانه چیست ؟
گواهینامه ارگانیک به مصرف کنندگان این اطمینان خاطر را می دهد که محصول به طور ارگانیک تولید و فرآوری شده است . مجازات هایی برای ارائه یک محصول غیر ارگانیک به جای ارگانیک وجود دارد. صدور گواهی استاندارد محصولات  کشاورزی ارگانیک مشتمل بر مزارع ؛باغات؛ محصولات گلخانه ای؛ صنایع تولید نهاده های کشاورزی؛ میشود.

اخذ گواهینامه ارگانیک
در صورتی که میزان تولیدات شما تا آن اندازه است که به بازار عرضه شود، شما نیاز به گواهینامه ارگانیک دارید.برای اخذ این گواهینامه، رعایت استانداردهای لازم وانطباق با ساختارهای اقتصادی، زیست محیطی، فنی، بهداشتی و اجتماعی در هر منطقه الزامی است.

چنانچه تمایل به اخذ گواهینامه ارگانیک معتبر و قابل ردیابی واقعی دارید، می توانید با همکاران ما با شماره ۲۲۲۰۰۵۰۰ در تهران تماس حاصل فرمایید.

(گواهی معتبر ملی ارگانیک با اعتبار سازمان ملی استاندارد ایران- مرجع تایید صلاحیت ایران )

ORGANIC-GAP Accreditation

دیدگاه ها بسته شده است