گواهی ایمنی مواد غذائی HACCP

چرا تیم آ سی اس را برای آموزش وممیزی HACCP انتخاب کنید؟ آ سی اس دارای تجربه ۲۶ ساله در امر آموزش و ممیزی و صدور گواهی نامه HACCP در ایران می باشد.گواهی HACCP توسط نهاد صدور گواهی ACS Canada  صادر می شود.سوابق ابتدایی این شرکت توسط دکتر علی مبارکی؛ در مدیریت پروژه HACCP-GLP خاویار شیلات ایران در سال های ۷۶-۷۷ شمسی و اخذ EC کد اروپا برای صادرات خاویار ایران می باشد.دکتر علی مبارکی در سال ۲۰۰۸-۲۰۰۹مشاور ایمنی مواد غذایی سازمان UNIDO (سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل )در مکانیزاسیون و ایمنی ‌‌بهداشت خرما بوده و بدلیل موفقیت های حاصله از  سازمان UNIDO تقدیر نامه دریافت نموده است.برگزاری صدها دوره آموزشی HACCP-GMP-GLP در دانشگاه های کشور، سازمان غذا و دارو، انستیتو تغذیه و انجمن صنایع غذایی ایران در سوابق آموزشی آ سی اس می باشد.

چرا اجرا و گواهی HACCP هنوز در دنیا توصیه می شود:

۱-HACCP به عنوان یک استاندارد بین المللی برای مدیریت ایمنی مواد غذایی توسط سازمان هایی مانند سازمان بهداشت جهانی (WHO)، سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO) و کمیسیون Codex Alimentarius شناخته شده است. این بدان معنی است که گواهی نامه HACCP معتبر به طور گسترده در سراسر جهان پذیرفته شده است.

۲- HACCP یک رویکرد موثر برای مدیریت ایمنی مواد غذایی نشان داده شده است. مطالعات نشان داده اند که HACCP می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های ناشی از غذا را کاهش دهد و ایمنی و کیفیت محصولات غذایی را بهبود بخشد.

۳- HACCP یک رویکرد پیشگیرانه برای ایمنی مواد غذایی است که هدف آن شناسایی و کنترل خطرات قبل از ایجاد آسیب است. این یک رویکرد مؤثرتر و کارآمدتر از تکیه بر آزمایش و بازرسی محصول نهایی است.

۴-HACCP را می توان در طیف گسترده ای از فرآیندهای تولید مواد غذایی، از مزرعه تا سفره ، اعمال کرد. اصول HACCP را می توان با نیازهای خاص بخش های مختلف غذایی و سیستم های تولید تطبیق داد. مبنای تمام سیستم های ایمنی و بهداشت مواد غذایی HACCP است اعم از مواد غذایی ، کشاورزی ، غذای دام و طیور، مواد بسته بندی، حمل و‌نقل و‌توزیع. در تمامی استاندارد های غذایی شامل ایزو۲۲۰۰۰ ؛IFS-BRC, GAP, Global GAP, SFBB, Codex Catering, GDP باید اصول ۱۲ گانه HACCP تدوین و اجرا و گواهی نامه HACCP معتبر اخذشود.

۵-سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) نیز  اجرا و اخذ گواهی نامه HACCP معتبر را به عنوان یک رویکرد پیشگیرانه برای مدیریت ایمنی مواد غذایی از سال ۲۰۰۹ الزام می کند. (منبعFOOD SAFETY MODERNIZATION ACT -FDA)

۶-اتحادیه اروپا از سال ۱۹۸۹ ؛ اجرا و اخذ گواهی نامه HACCP معتبر الزام می کند. در واقع، HACCP یک الزام قانونی برای تمام مشاغل مواد غذایی در اتحادیه اروپا است که مواد غذایی تولید می کنند.

آ سی اس چه خدماتی را به شرکت ها و موسسات برای گواهی HACCP ارائه می کند :

۱- آموزش اصول ۱۲ گانه HACCP شامل آموزش GMP؛ آنالیز ریسک ایمنی و بهداشتی و روش های تدوین PRP’s.
۲- ممیزی مرحله اول شامل ممیزی مدارک و‌ مستندات سیستم HACCP و مستندات PRP’s.
۳- ممیزی مرحله دوم شامل ارزیابی از فعالیتها و فرایندها و ممیزی GMP و سوابق اجرای PRP’s و تهیه گزارش ممیزی و ارائه راهکارهای بهبود ‌توسعه.
۴- تهیه گزارشات فنی و تخصصی و ارسال گزارشات و توصیه شرکت ها به نهاد صدور گواهی ACS برای صدور گواهی نامه معتبر با اعتبار سه ساله که در هر سال نیز ممیزی سالیانه صورت می پذیرد.
۵-گواهی نامه HACCP تا مدت تمدید اعتبار سالیانه با کد منحصر بفرد در سایت بین المللی ACS قابل ردیابی و اعتبار سنجی خواهد بود.

در صورت نیاز به آموزش و یا صدور گواهینامه GMP-GHP-GDP-HACCP  با ما با شماره ۲۲۲۰۰۵۰۰ در تهران تماس بگیرید.