خدمات کشاورزی؛گواهی ارگانیک؛ گواهی کشاورزی

شرکت آ سی اس گریت خاورمیانه دارای تایید صلاحیت استاندارد ایزو ۱۷۰۲۰ از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران NACI به عنوان شرکت بازرسی نوع الف ، صلاحیت انجام بازرسی محصولات ارگانیک و GAP و صدور گواهی ارگانیک؛ گواهی کشاورزی تایید صلاحیت شده ملی را دارد.

اهمیت اخذ گواهینامه محصولات کشاورزی

گواهی محصولات کشاورزی نشان می دهد که در فرایند تولید محصول، شاخص های زیست محیطی، کیفیت،‌ فرایند صحیح تولید، ساختار و شرایط خوب کاری برای تولید کنندگان در مراحل تولید تا مصرف رعایت شده است. اعتماد بخشی و تضمین سلامت محصولات و فرآورده‌های غذایی مورد مصرف جامعه در هر کشور مهمترین شاخص ارتقای بهداشت اجتماعی است. با توجه به جمعیت رو به افزون دنیا در هزاره سوم، پایداری در شاخص های امنیت و سلامت غذا و تعیین استراتژی برای دستیابی به این هدف، مهمترین چالش دولت هابه شمار می رود. دراکثر کشورها تولید، عرضه و واردات مواد غذایی تحت کنترل نظام گواهی که مجموعه ای از دستور العمل ها، استانداردها، مقررات، سازمان و فرایند حقوقی، اجرایی و کنترلی است، صورت می گیرد. برای ایجاد اعتماد در مصرف کنندگان درخصوص کیفیت و سلامت محصولات و فراورده های کشاورزی، سیستم و مقررات متنوعی با عنوان کلی نظام گواهی محصولات کشاورزی حاکم است. استقرار نظام گواهی، معمولا در قالب استانداردهای بین المللی، منطقه ای یا قوانین ملی جهت کنترل کیفیت با هدف تضمین سلامت محصولات برای مصرف کنندگان اعمال می شود.

محصولات گواهی شده

تولیدات و فرآورده های کشاورزی و دامی هستند که سلامت آنها به صورت کتبی تحت راهنمایی و کنترل مقررات معتبری تضمین شده است. این محصولات ماحاصل اعمال مقررات اجباری ایمنی غذا و یا گواهی ها و برنامه های مدیریتی داوطلبانه مانند ارگانیک، عملیات خوب کشاورزی و غیره می باشند. در تولید این محصولات با تاکید بر تولید مبتنی بر کشت بوم، تغدیه و حاصلخیزی مناسب، روش های پیشگیری، فنون مدیریت تلفیقی و رعایت ضوابط بهداشتی، عوامل زیان آور شیمیایی محیطی و بهداشتی مانند سموم صنعتی ،عناصر سنگین، فلزات، مایکوتوکسین ها حذف شده و یا در آستانه حد مجاز می باشد. در این برنامه ها تولید محصول با حفظ شاخص های محیط زیست و در برخی موارد با رعایت اصول اجتماعی صورت می گیرد.

مزایای اخذ گواهینامه کشاورزی

اطمینان خاطر به تولید کننده از نظر انطباق کلیه مراحل تولید محصول (کاشت، داشت و برداشت) در مقایسه با مقررات تعیین شده (بسته به نظر تولیدکننده، در انتخاب استاندارد GAP، IPM ، Organic ، Natural و …) می باشد.

دریافت کنندگان گواهینامه های بین المللی و ملی از مزایای حضور در بازارهای جهانی، صادرات کالا، افزایش فروش و رضایت هر چه بیشتر مصرف کننده برخوردار می شوند.

اطمینان خاطر به مشتریان داخل و خارج کشور مبنی بر اطمینان از سلامتی و بهداشت محصولات کشاورزی از طریق درج آرم و لوگوی مراجع صدور گواهی بر روی محصولات.

بازاریابی و تبلیغات وسیع منطقه ای و بین المللی با استفاده از لوگوی گواهی محصول.

اختصاص کد خاص و درج نام تولید کننده در لیست تولیدکنندگان دارنده گواهی محصول و امکان حضور مؤثر در بازارهای بین المللی و صادرات کالا.

صدور گواهینامه استاندارد کشاورزی بخش های زیر را در بر میگیرد:

باغات (میوه های گرمسیری، میوه های سردسیری، گل و گیاهان زینتی، میوه های جنگلی و سایر محصولات باغی)

محصولات گلخانه ای

صنایع تولید نهاده های کشاورزی ( بذر، نهال، کود، کنترل کننده های آفات و بیماری های گیاهی، ورمی کمپوست و …)

تولیدات و فرآورده های دامی (طیور، گاو و گوسفند، زنبور عسل و …)

شیلات (ماهیان سردآبی و گرمآبی و …)

صنایع تولید داروهای گیاهی و آرایشی بهداشتی (افشره، عصاره، روغن های گیاهی، عرقیات گیاهی و سایر اشکال دارویی گیاهی)

صنایع تولید مواد غذایی و خوراکی یا صنایع تبدیلی

صنایع وابسته به کشاورزی (پوشاک ارگانیک، …)

در صورت نیاز به آموزش و یا صدور گواهینامه های کشاورزی با ما با شماره ۲۲۲۰۰۵۰۰ در تهران تماس بگیرید.

برای اطلاع از گواهی نامه های کشاورزی و ارگانیک اینجا کلیک کنید:گواهی ارگانیک، گواهی نامه GAP، گواهی نامه GACP، گواهی نامه Non-GMO (icsiran.com)

برای اطلاع از سایر گواهی نامه های صنایع غذایی اینجا کلیک کنید:گواهی ایزو ۲۲۰۰۰، گواهی HACCP، گواهی GMP (icsiran.com)

برای اطلاعات بیشتر درباره گواهی نامه های ایزو مدیریت و کیفیت اینجا را کلیک کنید:گواهی ایزو؛ آموزش ایزو؛ ایزو ۹۰۰۱ ؛ایزو ۲۹۰۰۱؛ ایزو ۱۰۰۰۴؛ ایزو ۲۲۴۸۳ (icsiran.com)

برای اطلاعات بیشتر درباره گواهی نامه های زیست محیطی و سبز اینجا را کلیک کنید:گواهی ۱۴۰۰۱ ،گواهی ایزو ، گواهی اکو ، گواهی زیست محیطی، گواهی سبز (icsiran.com)