گواهی نانو Type approval نانوتکنولوژی

آ سی اس؛ مجری ممیزی و بررسی مواد و محصولات در حوزه فناوری نانو و ACS کانادا نهاد صدور گواهینامه اپروال انطباق محصول؛ گواهی نانو می باشد.

گواهینامه Type approvalمحصولات نانوتکنولوژی از ACS کانادا 

امروزه بشر با یک انقلاب دیگری در تکنولوژی روبرو است .انقلابی بسیار وسیع‌تر و گسترده ‌‌تر از دو انقلاب دیگر (کشاورزی و صنعتی)، به نام نانو تکنولوژی. علمی که توانمندی تولید مواد، ابزارها و سیستم‌های جدید را در اندازه های مولکولی و اتمی دارد و ماده اصلاح شده در مقیاس نانو، خصوصیات جدید و مفیدی را دارا می‌گردد که قبلاً در آن مشاهده نمی شد. با استفاده از همین تعریف ساده مشخص می‌شود که نانو تکنولوژی کاربردهای متعددی را در زمینه های مواد غذایی، دارویی، تشخیص پزشکی، دارورسانی، بیوتکنولوژی تا الکترونیک و کامپیوتر در ارتباطات، حمل و نقل، انرژی، ایمنی، بهداشت و محیط زیست و کشاورزی، ساختمان،  مواد، هوافضا و امنیت ملی دارد.

در این بین، بررسی مواد و محصولات تولید و عرضه شده در حوزه نانو و لزوم اخذ استاندارد‌ها در کارکرد‌های ملی و بین‌المللی، نه تنها باعث شفافیت بازار محصولات نانو و به تبع آن ارتقای کیفی این محصولات می شود، بلکه افزایش اعتماد مصرف کنندگان را نیز در بر خواهد داشت که دستاورد‌ مهم آن توسعه بازار محصولات نانو می باشد.

گواهینامه فناوری نانو به فرآیندی اطلاق می‌شود که طی آن یک محصول یا ماده برای داشتن ویژگی‌ها یا ویژگی‌های خاص مرتبط با فناوری نانو ارزیابی و تأیید می‌شود. نانوتکنولوژی در مقیاس نانو، معمولاً بین ۱ تا ۱۰۰ نانومترnm است.

برای اثبات اینکه یک محصول مبتنی بر فناوری نانو است، و در نهایت گواهی نانو برای آن توصیه نمود؛می توان چندین عنصر را بررسی کرد:

۱- اندازه: یکی از جنبه های اساسی نانوتکنولوژی اندازه ذرات یا ساختارهای درگیر است. نانوذرات و نانومواد معمولاً دارای ابعادی در محدوده نانومقیاس (۱ تا ۱۰۰ نانومترnm) هستند. محصول نانو باید ارزیابی شود تا اطمینان حاصل شود که اجزای اصلی آن در این محدوده اندازه قرار دارند.

۲- نسبت سطح به حجم: مواد نانوساختار اغلب نسبت سطح به حجم بالایی را نشان می دهند که می تواند پیامدهای قابل توجهی برای خواص و رفتار آنها داشته باشد. صدور گواهینامه ممکن است شامل تجزیه و تحلیل نسبت سطح به حجم اجزای محصول شود.

۳-خواص جدید: نانومواد اغلب خواص منحصر به فردی از خود نشان می دهند که از همتایان عمده خود متمایز است. این خواص می تواند شامل افزایش قدرت، بهبود هدایت، افزایش واکنش پذیری یا تغییر خواص نوری باشد. فرآیند صدور گواهینامه ممکن است شامل ارزیابی خواص محصول برای شناسایی هر گونه ویژگی خاص در مقیاس نانو باشد.

۴- تکنیک های تحلیلی: تکنیک های تحلیلی مختلفی برای مشخص کردن نانومواد استفاده می شود، مانند میکروسکوپ الکترونی (میکروسکوپ الکترونی عبوری یا میکروسکوپ الکترونی روبشی)، پراش اشعه ایکس، طیف سنجی ( UV-Vis، Raman، یا FTIR)، یا اندازه گیری سطح ویژه. فرآیند صدور گواهینامه ممکن است به استفاده از این تکنیک ها برای تایید وجود اجزای در مقیاس نانو نیاز داشته باشد.

۵- ملاحظات ایمنی و زیست محیطی: نانومواد به دلیل اندازه کوچک و سطح بالای خود می توانند پیامدهای ایمنی و زیست محیطی منحصر به فردی داشته باشند.لدا در فرایند صدور گواهی ACS ممکن است داده های ایمنی محصول، مشخصات سمیت و اثرات بالقوه زیست محیطی محصول را ارزیابی نموده تا اطمینان حاصل شود که اقدامات پیشگیرانه مناسب انجام شده است.

آ سی اس؛ مجری ممیزی و بررسی مواد و محصولات در حوزه فناوری نانو و ACS نهاد صدور گواهی اپروال انطباق محصول؛ گواهی نانو می باشد. در صورت انطباق فاکتورهای اصلی با استاندارد مرجع، گواهینامه Type Approval از مرجع ACS، که عموماَ به مدت یک سال اعتبار دارد، صادر می شود.در صورت نیاز به گواهی نانو با ما با شماره ۲۲۲۰۰۵۰۰ تماس بگیرید.