گواهینامه کلینیک گیاه پزشکی

 گواهینامه کلینیک گیاه پزشکی (Good Plant Health Clinic Practice) چیست؟ با توجه به اهمیت محوری بخش کشاورزی در امر تغذیه و اقتصاد کشور و از آن جا که رسیدن به خودکفایی و استقلال اقتصادی در این عرصه، تضمین کننده استقلال سیاسی نیز خواهد بود، هر گونه تلاش برای افزایش تولیدات کشاورزی، بسیار ارزشمند و حیاتی است. یکی از راه‌های افزایش محصول، جلوگیری از زیان‌های آفات و بیماری‌های مختلف گیاهان و فرآورده‌های گیاهی است که هر سال، ضرر و زیان قابل توجهی را بر کشور تحمیل می‌کند. با توجه به دانش و فن‌آوری روز، لازم است روش‌های علمی جدید، جایگزین شیوه‌های سنتی مبارزه با آفات و بیماریهای گیاهی شود، تا با افزایش سطح تولیدات از ورود محصولات کشاورزی خارجی بی نیاز شویم. کلینیک‌های گیاه پزشکی در این راستا نقش حلقه مفقوده‌ای را دارند که پایه و اساس آنها توانایی تشخیص مشکلات مربوط به سلامتی گیاه می باشد.

کلینیک گیاه پزشکی، مرکزی برای بازرسی و تشخیص مسائل و مشکلات مربوط به سلامتی گیاه و ارائه  توصیه‌های لازم در مورد روش‌های کنترل مشکلات می‌باشد و می‌توانند جهت بررسی مشکلات و نیازهای کشاورزان و دستیابی آنها به مراکز علمی تخصصی کشاورزی عمل نمایند. درحقیقت رابطی بین مراکز تحقیقات کشاورزی،  مراکز ترویجی و جامعه کشاورزی فعال می‌باشند.روش خوب آزمایشگاهی کلینیک های گیاه پزشکی براساس مدل بین المللی و امریکائی که بر صلاحیت ۵ فاکتور اصلی آزمایشگاهی تاکید دارد، که عبارتند از:

۱-طراحی صحیح فضای آزمایشگاه؛

۲-سیستم مدیریتی آزمایشگاه؛

۳-سیستم پرسنلی آزمایشگاه؛

۴-تست متدها؛

۵-تجهیزات.

هدف از اخذ گواهینامه کلینیک گیاه پزشکی :

اطمینان از عملکرد صحیح آزمایشگاهی و اعتماد به نتایج حاصله از آزمون‌ها و توصیه‌ها در کلینیک می‌باشد. آ سی اس با تجربه ۲۶ساله در امر آموزش و صدور گواهینامه‌های سیستم های مدیریتی آمادگی دارد با بکارگیری مجرب ترین کادر اجرائی و با سریعترین زمان در هماهنگی و انجام ممیزی خدمات ارزیابی خود را برای صدور گواهینامه کلینیک گیاه پزشکی Good Plant Health Clinic Practice ، ارائه نماید.در صورت نیاز با ما با شماره ۲۲۲۰۰۵۰۰ در تهران تماس بگیرید. برای اطلاع از گواهی نامه های کشاورزی و ارگانیک اینجا کلیک کنید: ارگانیک (icsiran.com)