گواهینامه مدرسه سبز Eco-School

مدرسه سبز؛ ارزیابی و صدور گواهینامه Eco-School (زیست محیطی) از نهاد صدور گواهی نامه ACS Canada:مدرسه سبز یا ECO-School، با هدف بالا بردن سطح آگاهی دانش آموزان از مسائل مربوط به توسعه پایدار و محیط زیست می باشد که از طریق مطالعه در کلاس مدرسه و اقدام در جامعه عملی می‌گردد. هدف این استاندارد، ایجاد روحیه مشارکتی در دانش آموزان است تا کودکان و نوجوانان را تشویق کند نقش یک فعال زیست محیطی را برای مدرسه و در مقیاس بزرگتر برای جامعه ایفا نمایند.

الزامات اساسی برای مدرسه سبز به شرح زیر است:

۱- تعهد به پایداری Sustainability: مدرسه سبز به کاهش اثرات زیست محیطی و ترویج شیوه های پایدار اختصاص دارند. این تعهد در برنامه درسی مدرسه و همچنین در طراحی و بهره برداری از خود مدرسه نیزمنعکس میشود.

۲- یک برنامه درسی بین رشته ای و مبتنی بر پروژه: مدرسه سبز معمولاً برنامه درسی را ارائه می دهند که به گونه ای طراحی شده است که بین رشته ای باشد و عناصر علوم، ریاضی، مطالعات اجتماعی و هنر را در خود جای دهد. یادگیری مبتنی بر پروژه نیز یک مؤلفه کلیدی است که دانش آموزان در فعالیت های عملی که تفکر انتقادی، حل مسئله و خلاقیت را ترویج می کند، شرکت می کنند.

۳- تمرکز بر آموزش زیست محیطی: مدرسه سبز تأکید زیادی بر آموزش محیط زیست دارند و دانش آموزان در مورد جهان طبیعی و نقش آنها در حفظ آن می آموزند. این ممکن است شامل درس هایی در مورد موضوعاتی مانند محیط زیست، حفاظت از محیط زیست، تغییرات آب و هوا، و کشاورزی پایدار باشد.

۴- تعهد به مشارکت جامعه: مدرسه سبز اغلب به دنبال تعامل با جامعه محلی هستند و ممکن است ابتکارات خدمات اجتماعی را ارائه دهند یا با سازمان های محلی برای ارتقای پایداری و آگاهی زیست محیطی مشارکت کنند.

۵-  مدرسه سبز باید به گونه ای بهره برداری شوند که اثرات زیست محیطی آن ها به حداقل برسد. این ممکن است شامل ویژگی هایی مانند ساختمان های سبز، منابع انرژی تجدید پذیر، اقدامات حفاظت از آب، و برنامه های کاهش زباله و بازیافت باشد.

۶- توسعه حرفه ای برای معلمان: معلمان در مدرسه سبز باید با فرصت های توسعه حرفه ای مداوم برای اطمینان از تجهیز آنها به دانش و مهارت های مورد نیاز برای آموزش یک برنامه درسی پایدار و ارتقاء آگاهی زیست محیطی ارائه شوند.

مزایای گواهینامه مدرسه سبز ECO-School:

      ۱- کمک به حفظ انرژی و منابع طبیعی؛

     ۲- به حداقل رساندن زباله تولیدی؛

      ۳- ایجاد مدرسه‌ای با امکانات سبز با ایجاد روحیه تعاون در دانش آموزان؛

      ۴- افزایش آگاهی دانش آموزان نسبت به محیط زیست؛

      ۵- حفاظت آگاهانه از محیط زیست.

استاندارد مدرسه سبز (مدرسه زیست محیطی) دارای هفت گام می‌باشد که  هر مدرسه‌ای می تواند آن را اتخاذ کند و دانش آموزان نقش اصلی را در آن بازی می کنند. هفت مرحله اجرایی توسعه پایدار زیستی در مدرسه عبارتند از:
۱) ایجاد کمیته زیست محیطی در مدارس؛
۲) بررسی محیط زیست مدرسه؛
۳) برنامه عملی زیست محیطی؛
۴) نظارت و ارزیابی؛
۵) فعالیت های آموزشی؛
۶) برنامه های تشویقی؛
۷) دریافت نشان استاندارد مدرسه زیست محیطی.

شرکت  آ سی اس  آمادگی دارد نسبت به ارزیابی مدرسه سبز ECO-School و واحدهای آموزشی، اقدام و صدور گواهینامه از نهاد صدور گواهی نامه ACS  کانادا صورت می پذیرد.در صورت نیاز با دفتر این شرکت در تهران با شماره های ۲۲۲۰۰۵۰۰  تماس حاصل نمایید.

برای اطلاعات بیشتر درباره گواهی نامه های زیست محیطی اینجا را کلیک کنید:گواهی ۱۴۰۰۱؛ گواهی ایزو ۱۴۰۰۱ (icsiran.com)

برای اطلاعات بیشتر درباره گواهی نامه های توسعه پایدار اینجا را کلیک کنید:توسعه پایدار، ایزو ۲۶۰۰۰؛ ایزو ۵۰۰۰۱ (icsiran.com)