ایزو ۱۴۰۰۱ و گواهی نامه های سبز و دوستدار محیط زیست

ایزو ۱۴۰۰۱؛ گواهی سبز که به عنوان جوایز زیست محیطی و در راستای استقرار ایزو ۱۴۰۰۱ نیز شناخته می شوند، برنامه ای برای قدردانی از افراد، سازمان ها و شرکت ها به خاطر دستاوردهای برجسته در ارتقای پایداری و حفاظت از محیط زیست است. هدف اصلی جوایز سبز، شناسایی و تجلیل از کسانی است که تلاش های قابل توجهی برای کاهش اثرات زیست محیطی خود، بهبود پایداری زیست محیطی و ترویج آینده ای پایدارتر انجام می دهند.

هدف جوایز سبز بسته به برنامه جایزه خاص می تواند متفاوت باشد. برخی از برنامه ها ممکن است افرادی یا سازمان هایی را دربرگیرند که سهم قابل توجهی در حفاظت از محیط زیست داشته اند، و یا شیوه های پایدار را اجرا کرده اند یا راه حل های نوآورانه ای برای چالش های زیست محیطی ایجاد کرده اند.

هدف اصلی جوایز سبز افزایش آگاهی در مورد مسائل زیست محیطی و ترویج شیوه های پایدار است. جوایز سبز با شناسایی و تجلیل از کسانی که تأثیر مثبتی دارند، می‌توانند دیگران را به پیروی از آنهاراهنمایی و پذیرش گسترده‌تر شیوه‌های پایدار را تشویق کنند. آنها همچنین بستری را برای به اشتراک گذاشتن بهترین شیوه ها و ایده های نوآورانه فراهم می کنند و می توانند به ایجاد جامعه ای از افراد و سازمان های همفکر که در جهت هدف مشترک حفاظت از محیط زیست و پایداری کار می کنند، کمک کنند.

رابطه بین جوایز سبز و گزارش پایداری SUSTAINABILITY REPORTING 

جوایز سبز و گزارش پایداری از این جهت مرتبط هستند که هدف هر دو ترویج و شناسایی عملکردهای پایدار و عملکرد زیست محیطی است. گزارش پایداری شامل اندازه‌گیری و افشای عملکرد زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی سازمان برای ذینفعان است، در حالی که جوایز سبز، سازمان‌ها را به خاطر دستاوردهای برجسته‌شان در ارتقای پایداری و حفاظت از محیط‌زیست شناسایی و تجلیل می‌کند.

رابطه بین جوایز سبز و گزارش پایداری را می توان در مزایایی که به سازمان ها ارائه می دهند مشاهده کرد:

۱٫ افزایش شهرت: هم جوایز سبز و هم گزارش پایداری می توانند با نشان دادن تعهد سازمان به پایداری و حفاظت از محیط زیست، شهرت سازمان را افزایش دهند. برنده شدن جایزه سبز یا کسب امتیازات بالا در گزارش‌دهی پایداری می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا با ذینفعان اعتماد ایجاد کنند و تصویر برند خود را بهبود بخشند.

۲٫ مشارکت ذینفعان: هم جوایز سبز و هم گزارش پایداری می‌توانند به سازمان‌ها کمک کنند تا با ارائه شفافیت و پاسخگویی در مورد عملکرد زیست‌محیطی با ذینفعان تعامل کنند. با به اشتراک گذاری اطلاعات پایداری از طریق گزارش و نمایش دستاوردها از طریق جوایز سبز، سازمان ها می توانند اعتماد ایجاد کنند و روابط را با ذینفعان تقویت کنند.

۳٫ مزیت رقابتی: هم جوایز سبز و هم گزارش پایداری می توانند با نشان دادن تعهد خود به پایداری و حفاظت از محیط زیست، مزیت رقابتی را برای سازمان ها فراهم کنند. این می تواند به جذب مشتریان، سرمایه گذاران و کارکنانی که به پایداری اهمیت می دهند کمک کند و همچنین می تواند به متمایز ساختن سازمان از رقبا کمک کند.

۴٫ بهبود مستمر: هم جوایز سبز و هم گزارش پایداری می توانند سازمان ها را تشویق کنند تا به طور مداوم عملکرد زیست محیطی و شیوه های پایداری خود را بهبود بخشند. بازخورد و به رسمیت شناختن ارائه شده از طریق جوایز سبز می تواند سازمان ها را برای ادامه تلاش برای پایداری ترغیب کند، در حالی که فرآیند گزارش دهی می تواند زمینه های بهبود را برجسته کند و پیشرفت را در طول زمان پیگیری کند.

خدماتی که ACS کانادا در حوزه ارزیابی و جوایز سبز ارائه می دهد به شرح ذیل می باشد:

QUALITY AWARD

GREEN AWARD

GREEN INDUSTRY

GREEN RESTAURANT

ECO FRIENDLY

INNOVATION AWARD

ECO DESIGN

ECO SCHOOL

GREEN BANKING

برای اطلاعات بیشتر و نحوه ارزیابی و صدور ایزو ۱۴۰۰۱ ؛ گواهی سبز و جوایز سیستم های اکو و پایدار به لینک زیر مراجعه فرمایید:گواهی ۱۴۰۰۱ ،گواهی ایزو ، گواهی اکو ، گواهی زیست محیطی، گواهی سبز (icsiran.com)

برای اطلاعات بیشتر و نحوه ارزیابی و صدور جوایز سیستم های اکو و پایدار از نهاد صدور گواهی ACS کانادا به لینک زیر مراجعه فرمایید.

CanadaCerts