ارزیابی بانک سبز؛ ارزیابی Green Banking

گواهی نامه ایزو ٢٩٠٠١
دسامبر 30, 2020
گواهی ایزو ۱۹۶۰۰
ژانویه 2, 2021

ارزیابی بانک سبز؛ ارزیابی Green Banking | Ics ایران

ارزیابی بانک سبز؛ ارزیابی Green Banking چیست؟ هر کدام از ما ، حتی اگر فقط یک بار از خدمات بانکداری الکترونیکی استفاده کرده باشیم ، این نکته را به خوبی دریافته ایم که این نوع از بانکداری سبب صرفه جویی در وقت و هزینه افراد می شود.شرکت آی سی اس امکان ارزیابی بانک سبز؛ ارزیابی Green Banking و ارائه گزارش و صدور گواهی ارزیابی بانکداری سبز از نهاد صدور گواهی ACS کاناداCanadaCerts |  را دارد.

اما بانکداری الکترونیکی مزیت پنهانی دارد که فقط در سطح کلان احساس می‌شود و آن صرفه جویی در مصرف کاغذ است. این صرفه جویی از دو بعد قابل بررسی است: نخست  آنکه بانکداری الکترونیکی سبب کاهش مصرف کاغذهایی می شود که به عنوان فیش، در چند نسخه در شعب تنظیم می شوند.از سوی دیگر، رشد و توسعه بانکداری الکترونیکی همراه با تبادل مجازی پول باعث کاهش نیاز جامعه به چاپ اسکناس های کاغذی و پول فیزیکی خواهد شد. امروزه بانکداری بدون کاغذ یا بانکداری سبز در جهان طرفداران زیادی داشته و یکی از اهداف اخلاقی و اجتماعی بانک های بزرگ جهان انجام کلیه امور بانکی بدون کاغذ است. از سوی دیگر عبارت بانکداری سبز” به طور عام هر نوع فعالیت بانک ها در جهت حفظ محیط زیست را شامل میشود، بنابراین بانک های سبز جهان به طور عمده در بخش محیط زیست نیز سرمایه گذاری می کنند.اگر تا اینجا به موضوع بانکداری سبز علاقمند شده اید ، بد نیست بدانید بانک های سبز مقررات زیست محیطی خاصی را برای سازمان خود تعریف کرده و آن را رعایت می کنند. به عنوان مثال ساختمان این بانک ها از نقطه نظر مصرف انرژی ، یک ساختمان سبز ( دوستدار محیط زیست ) محسوب می شوند.

به علاوه ، بانک هایی که توانسته اند کلیه خدمات خـود را به صورت الکترونیکی ارائه دهند، از ارائه سایـر خدمات زیست محیطـی نیز غافل نشده اند  بانک “ولزفارگو” در ایالت متحده، کارت های خریدی را برای مشتریان طرفدار محیط زیست این بانک صادر کرده تا علاقمندان به محیط زیست بتوانند خرید بذر گل، خاک باغچه و از این دست را به وسیله چنین کارتی انجام دهند.البته بانکداری سبز یک معامله برنده – برنده برای  تمام طرفهای مرتبط با این قضیه است . از یک سو مشتریان بانک با خدمات الکترونیکی میتوانند در اسرع وقت و با کمترین هزینه امور بانکی خود را انجام دهند.

از سوی دیگر، بانک ها علاوه بر صرفه جویی در وقت  نیروی انسانی و کاغذ می توانند مشتریان جدیدی را که طرفدار محیط زیست هستند و این روزها تعدادشان در جهان رو به افزایش است ، به سوی بانک سبز جلب کنند. اخیراً یک مطالعه در ایالت متحده نشان داد ۵۷ درصد مشتریان بانک ها طرفدار محیط زیست بوده و با سپرده گذاری در بانک های سبز موافق هستند. بر این اساس ، نزدیک به یک سوم مشتریانی که امور بانکی کاغذی را کنار گذاشته و به بانکداری الکترونیکی روی آورده اند ، انگیزه ای به جز حفظ محیط زیست نداشته اند. این در حالی است که نظرسنجی مشابهی که سه سال پیش از مشتریان بانک ها انجام شد ، نشان داد تنها ۲۱ درصد آنها با چنین انگیزه ای به سوی بانکداری الکترونیکی گرویده اند.

همچنین بانکداری بدون کاغذ علاوه بر حفظ محیط زیست ، سبب کاهش سرقت و جعل نیز می شود و این از جمله دیگر دلایلی است که مشتریان را به سوی بانکداری الکترونیکی سوق می دهد. ناگفته پیدا است زمانی که شما پشت رایانه شخصی خود به کنترل حساب ها ، پرداخت صورتحساب و انتقال وجوه مشغول هستید، از دزدی از پیشخوان بانک و انتظار سارقان در بیرون از شعبه خبری نیست.

به هر حال بانکداری بدون کاغذ و در مرحله پیشرفته آن ، بانکداری سبز این روزها به یکی از جدیدترین روندهای بانکداری در جهان تبدیل شده است. به نظر می رسد در شرایطی که چاپ اسکناس در کشور به ۱/۴ میلیارد قطعه در سال رسیده و از سوی دیگر تبلیغات  وسیع اما بی نتیجه ای برای استفاده مردم از خدمات بانکداری الکترونیکی در کشور انجام می شود، جلب توجه هموطنان به آثار مثبت زیست محیطی بانکداری الکترونیکی ، سبب ایجاد انگیزه در آنان برای استفاده از این خدمات خواهد شد.

در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی با شماره تلفن ۲۲۲۰۰۵۰۰  تماس بگیرید.توسعه پایدار، ایزو ۲۶۰۰۰؛ ایزو ۵۰۰۰۱ (icsiran.com)

دیدگاه ها بسته شده است