گواهی Natural محصول طبیعی غذایی

گواهی Natural ؛ محصول طبیعی Natural Food چیست؟

غذایی که کمترین فرآوری را پشت سر گذاشته و فاقد مواد نگهدارنده یا افزودنی مصنوعی است؛ محصول طبیعی Natural Food نامیده می شود . آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا می گوید که غذاها تنها زمانی می توانند طبیعی معرفی شوند که حاوی ویتامین، مواد مغذی، طعم دهنده مصنوعی یا افزودنی های غذایی نباشند. غذا همچنین باید به شکل اصلی خود باشد و نمی تواند به طور قابل توجهی فرآوری شود. صدور گواهینامه محصول طبیعی “Natural ” شامل آزمون و تأیید کامل مشخصات توسط ACS است. محصولاتی که دارای گواهی natural محصول طبیعی هستند، نشان محصول طبیعی “Natural Food Certification” از ACS کانادا دریافت می کنند.

محصولات طبیعی محصولات با طعم وکیفیت خوب و عاری از بقایی مواد شیمیایی مصنوعی هستند که در مناطق اقلیمی دارای شرایط خاص تولید می شوند از جمله گیاهان دارویی. در تولید این محصولات به دلیل ویژگی های اقلیمی، شرایط خاص اکولوژی مانند مناطق دیم، مرتع، جنگل و عدم دسترسی به مواد شیمیایی، به صورت معمول از هیچ گونه نهاده های شیمیایی در طول سال های مدید استفاده نشده است. این محصولات معمولا در قالب استاندارد ” موقعیت جغرافیایی ” و ارگانیک گواهی می شوند. صدور گواهی محصولات طبیعی Natural در بخش های مختلف قابل اجرا می باشد از جمله مزارع، باغات، صنایع تولید نهاده های کشاورزی، صنایع تولید داروهای گیاهی و آرایشی بهداشتی، صنایع تولید مواد غذایی و خوراکی یا صنایع تبدیلی. انجام کلیه مراحل فعالیتها و صدور گواهینامه در زمان محدود (حداکثر ۳۰ روز کاری و در صورت انطباق نتایج آزمایشات) انجام میشود.

محصولات طبیعی Natural غذایی

غذای طبیعی به طور کلی به غذاهایی اطلاق می شود که حداقل فرآوری شده، عاری از افزودنی های مصنوعی و نزدیک به حالت اولیه خود در طبیعت هستند. اغلب با غذاهای کامل، فرآوری نشده یا کمتر فرآوری شده که مغذی تر و سالم تر از جایگزین های به شدت فرآوری شده در نظر گرفته می شوند، مرتبط است. غذاهای طبیعی معمولاً عبارتند از:

-میوه ها و سبزیجات تازه: میوه ها و سبزیجات کامل که از نظر ژنتیکی اصلاح نشده (غیر GMO) یا با آفت کش ها یا کودهای مصنوعی درمان نشده اند.

-غلات کامل: غلات تصفیه نشده، مانند برنج قهوه ای، کینوآ، گندم کامل، جو دوسر و جو که مواد مغذی و فیبر طبیعی خود را حفظ می کنند.

-گوشت و مرغ بدون چربی: برش های تازه از گوشت ها و طیور با حداقل فرآوری شده که عاری از مواد نگهدارنده مصنوعی یا هورمون های اضافه شده است.

-ماهی صید وحشی: ماهی‌هایی که از زیستگاه‌های طبیعی صید می‌شوند تا در مزرعه، زیرا در نظر گرفته می‌شود که دارای سطوح بالاتر اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.

-آجیل و دانه ها: انواع آجیل و دانه های بدون نمک و بو داده نشده، از جمله بادام، گردو، دانه چیا، دانه کتان و تخمه آفتابگردان.

-حبوبات: منابع طبیعی پروتئین گیاهی مانند عدس، نخود، لوبیا سیاه و لوبیا چشم بلبلی.

-لبنیات و جایگزین های لبنی: محصولات لبنی فرآوری نشده یا کم فرآوری شده مانند شیر، ماست و پنیر یا جایگزین های گیاهی بدون طعم دهنده ها یا شیرین کننده های مصنوعی.

-شیرین کننده های طبیعی: شیرین کننده های مشتق شده از منابع طبیعی مانند عسل، شربت افرا یا استویا به جای شیرین کننده های مصنوعی.

مزایا  اخذ گواهی Natural – محصول طبیعی

  • اطمینان خاطر به تولید کننده از نظر مقایسه با مقررات تعیین شده در تولید محصول طبیعی.
  • دریافت کنندگان گواهینامه از مزایای حضور در بازارهای بین المللی برخوردار می شوند.
  • اطمینان خاطر به مشتریان از طریق درج آرم و لوگوی مراجع صدور گواهی بر روی محصولات.
  • اختصاص کد خاص و درج نام تولید کننده در لیست تولیدکنندگان دارنده گواهی محصول جهت ردیابی بین اللملی تا پایان اعتبار گواهینامه در سایت ACS.

صدور گواهینامه محصول طبیعی “Natural” شامل آزمون و تأیید کامل مشخصات توسط ACS کانادا است. محصولاتی که دارای گواهی natural محصول طبیعی هستند، نشان محصول طبیعی “Natural Food Certification” از ACS کانادا دریافت می کنند.

برای اطلاع از سایر گواهی نامه های صنایع غذایی اینجا کلیک کنید:گواهی ایزو ۲۲۰۰۰، گواهی HACCP، گواهی GMP (icsiran.com)