صدور گواهینامه های جدید استاندارد کشاورزی

GAP
گواهی فارم شیلاتی GGAP -قسمت هفتم
اکتبر 17, 2014
ایمنی و بهداشت با ایزو 45001
ایزو ۴۵۰۰۱ و مدیریت کیفیت ساختمانی
دسامبر 20, 2014

صدور گواهینامه های جدید استاندارد کشاورزی | Ics ایران

شرکت آ سی اس گریت خاورمیانه دارای تایید صلاحیت استاندارد ایزو ۱۷۰۲۰ از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران NACI به عنوان یک شرکت بازرسی نوع الف، صلاحیت انجام بازرسی محصولات ارگانیک و GAP و صدور گواهی نامه بازرسی تایید صلاحیت شده ملی را دارد.برای مشاهده اسکوپ تایید صلاحیت اینجا کلیک کنید: گواهی ارگانیک (icsiran.com)

۱- خدمات بازرسی با تایید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران – مرکز ملی تایید صلاحیت ایران-NACI

-گواهی بازرسی ارگانیک : بازرسی فرایند تولید تا عرضه محصولات ارگانیک برای مزرعه، باغ و گلخانه.

– گواهی بازرسی ارگانیک : بازرسی فرایند تولید تا عرضه محصولات ارگانیک برای تولید کننده های کود آلی و ورمی کمپوست

-گواهی بازرسی GAP : بازرسی فرایند تولید تا عرضه محصولات کشاورزی برای مزرعه، باغ و گلخانه

– گواهی بازرسی GAP : بازرسی فرایند تولید تا عرضه محصولات کشاورزی برای کشت و صنعت

۲-خدمات صدور گواهی نامه های اپروال بین المللی کشاورزی از ACS Canada

-گواهی نامه عملیات صحیح کشاورزی GAP برای مزرعه، باغ ، گلخانه‌ و کشت و صنعت: هدف GAP؛ تولید محصولات کشاورزی پایدار (Sustainable) و ایمن (از دیدگاه ایمنی مواد غذایی) است. GAPطیف گسترده ای از اصول و روش های قابل اجرا در مزارع، باغ ها و گلخانه ها را در بر می گیرد؛ شامل: مدیریت خاک؛ مدیریت آب؛ انتخاب و تناوب محصول؛ انتخاب بذر؛ مدیریت تلفیقی آفات (IPM)؛ مدیریت کود دهی؛ مدیریت وکنترل موثر علف های هرز؛ روش های مناسب برداشت و پس از برداشت؛بهداشت و ایمنی کارگران؛ نگهداری سوابق و قابلیت ردیابی؛ اجرای شیوه هایی که اثرات منفی بر محیط زیست را به حداقل می رساند، مانند حفظ تنوع زیستی، حفاظت از زیستگاه های حیات وحش، و به حداقل رساندن آلودگی از طریق مدیریت صحیح زباله.

-گواهی نامه مدیریت تلفیقی آفات IPM برای مزرعه، باغ ، گلخانه‌: هدف از مدیریت تلفیقی آفات دستیابی به کنترل طولانی مدت آفات در عین به حداقل رساندن اثرات منفی بر سلامت انسان، موجودات مفید و محیط زیست است. این شامل ادغام چندین استراتژی و تکنیک های مدیریت آفات برای کاهش جمعیت آفات و تأثیر آنها بر محصولات است که شامل پایش منظم محصولات برای شناسایی جمعیت آفات، مراحل زندگی آنها و خسارت احتمالی؛ شناسایی آفات خاص موجود و درک زیست شناسی، رفتار و چرخه زندگی آنها؛ تنظیم آستانه مداخله؛ اجرای اقدامات پیشگیرانه مانند تناوب زراعی، استفاده از واریته های مقاوم به آفات و حفظ خاک سالم برای به حداقل رساندن هجوم آفات؛ اصلاح شیوه های کشاورزی برای ایجاد محیط نامساعد برای آفات؛ کنترل بیولوژیکی؛ کنترل های مکانیکی و فیزیکی؛ کنترل های شیمیایی و نگهداری سوابق دقیق از مشاهدات آفات، اقدامات کنترل و اثربخشی آنها برای ارزیابی موفقیت برنامه IPM و هدایت تصمیم گیری در آینده.

-گواهی نامه مدیریت یکپارچه محصولات زراعی (ICM): رویکردی برای تولید محصولات کشاورزی است که هدف آن بهینه سازی عملکرد محصول در عین به حداقل رساندن اثرات منفی بر محیط زیست و سلامت انسان است. این شامل استفاده هماهنگ از شیوه‌ها، فناوری‌ها و استراتژی‌های مختلف کشاورزی برای دستیابی به تولید محصول پایدار و کارآمد است. ICM نگاهی جامع به مدیریت محصول دارد و کل سیستم تولید محصول را به جای تمرکز بر اجزای منفرد در نظر می گیرد. جنبه های مختلفی مانند حاصلخیزی خاک، مدیریت آفات و بیماری ها، مدیریت آب، تناوب زراعی، کنترل علف های هرز و استفاده از نهاده های کشاورزی مناسب را در بر می گیرد و استقراراین سیستم با توجه به کنترل و  پایش موثر کلیه فرایند جامع تولید در سه مرحله قبل از مزرعه؛ داخل مزرعه ‌و بعد از مزرعه انجام می شود.

-گواهی نامه محصول غیر تراریخته Non-GMO برای مزرعه، باغ ، گلخانه‌: ارگانیسم اصلاح شده ژنتیکی گیاهی/ حیوانی، میکروارگانیسم است که ساختار ژنتیکی آن در آزمایشگاه با استفاده از مهندسی ژنتیک یا فناوری ترا ریخته اصلاح شده است. این امر ترکیبی از ژن‌های گیاهی، حیوانی، باکتریایی و ویروسی را ایجاد می‌کند که در طبیعت یا از طریق روشهای تلاقی سنتی وجود ندارند .تغییرات ژنتیکی بر بسیاری از محصولاتی که ما روزانه مصرف می کنیم تأثیر می گذارد. از آنجایی که تعداد GMO های موجود برای استفاده تجاری هر سال افزایش می یابد، ACS کانادا در پروژه گواهینامهNon-GMO سخت تلاش می کند تا دقیق ترین و به روزترین استانداردها را برای تأیید گواهی نامهNon-GMO ارائه دهد.

 -گواهی نامه سیستم HACCP در کشاورزی: مواد شیمیایی کشاورزی بخش مهمی از تکنیک‌های مدرن کشاورزی را تشکیل داده‌اند. آفت‌کش‌های کشاورزی برای کنترل حشرات ناخواسته، کنه ها، قارچ‌ها، جوندگان، علف‌های هرز، نماتدها و دیگر آفات و کنترل بیماری‌ها در محصولات استفاده می‌شود.سموم دفع آفات در کشاورزی جهان برای سال‌های زیادی استفاده شده است و عملکرد بالاتر، در دسترس بودن در طول سال و بهبود کمیت و تنوع در عرضه مواد غذایی از جمله مزایای آن می باشد. علف کش‌های کاربردی نیز به کاهش رقابت گیاه برای رطوبت، نور و مواد مغذی کمک می کنند، قارچ کش‌ها نیز برای جلوگیری یا شیوع بیماری‌های قارچی کاربرد دارند. علاوه بر این، آلودگی‌های طبیعی، که منشاء طبیعی یا آلاینده زیست محیطی دارند نیز، می‌توانند باعث آلودگی مواد غذایی می شود.الزامات برای اخذ گواهی HACCP و گواهی کشاورزی را در HACCP کشاورزی (icsiran.com) شرح خواهیم داد.

-گواهی نامه Pesticide Residue Free: هدف از صدور گواهینامه بدون باقی مانده آفت کشPRF این است که به مصرف کنندگان اطمینان دهد که محصولات تأیید شده عاری از بقایای آفت کش های مضر هستند و از ایمنی و کیفیت آنها اطمینان حاصل شود. این گواهی شفافیت را فراهم می کند و بین تولید کنندگان، تامین کنندگان و مصرف کنندگان اعتماد ایجاد می کند.تولید محصولات سالم کشاورزی با هدف تولید محصولات فاقد یا دارای حد مجاز باقیمانده سموم، آفت کش ها، عناصر و  فلزات سنگین و مایکوتوکسین ها است، که تحت کنترل و اعمال استاندارد های کشاورزی و عملیات های مشخص قرار می گیرند. گواهی عاری از باقی مانده آفت کش ها (یا بدون آفت کشPRF) سندی است که برای محصولات کشاورزی و غذایی صادر می شود که آزمایش و تأیید شده است که هیچ سطح قابل تشخیصی از بقایای آفت کش ها را ندارد. این گواهی است که نشان می دهد محصولات دارای استانداردها یا مقررات خاص مربوط به استفاده از آفت کش ها و باقی مانده ها هستند.

-گواهی نامه عملیات صحیح دامپروریGood Animal Husbandry Practice: شامل مراقبت اخلاقی و مسئولانه از حیوانات، تضمین رفاه، سلامت و بهره وری آنها است که شامل اسکان و فضای مناسب نگهداری؛ ارائه یک رژیم غذایی متعادل و مناسب؛مراقبت های بهداشتی و دامپزشکی برای مدیریت سلامت حیوان؛ رفاه حیوانات و از اعمالی که باعث ترس یا استرس می شود اجتناب شود؛ اقدامات امنیت زیستی: اجرای پروتکل های امنیت زیستی برای جلوگیری از انتقال و گسترش بیماری؛ اصلاح نژاد و ژنتیک و ملاحظات زیست محیطی.

-گواهی نامه عملیات صحیح زنبور داری GBP: این گواهی نامه به سلامت و بهره وری کلنی های زنبور عسل کمک می کند. شامل مدیریت صحیح کندو: بازرسی منظم کندو برای اطمینان از سلامت کلنی ؛ آب و غذای کافی و متنوع؛ مدیریت بیماری و آفات؛ کنترل ازدحام: اقدامات پیشگیری از ازدحام را برای مدیریت تولید مثل کلنی و به حداقل رساندن تلفات احتمالی؛ سلامت و جایگزینی ملکه؛ ملاحظات زیست محیطی.

-گواهی نامه عملیات صحیح شیلات و آبزی پروری Good Aquaculture Practices:مجموعه ای از دستورالعمل ها و اصولی است که برای ترویج شیوه های مسئولانه و پایدار(Sustainable) آبزی پروری در مزارع و صنایع شیلات طراحی شده است. GAP جنبه های مختلف عملیات آبزی پروری، از جمله انتخاب محل، مدیریت کیفیت آب، شیوه های تغذیه، کنترل بیماری، مدیریت زباله و ملاحظات اجتماعی و زیست محیطی را پوشش می دهد.

-گواهی نامه عملیات صحیح مرغداری(طیور) GPP: شامل مراقبت و مدیریت صحیح پرندگان طیور، تضمین سلامت، رفاه و بهره وری آنها است شامل فضاو تسهیلات مناسب برای نگهداری از پرندگان؛ تغذیه و یک رژیم غذایی متعادل و کامل از نظر تغذیه ای؛ مدیریت بهداشتی و مراقبت های دامپزشکی؛ اقدامات ایمنی زیستی: اقدامات ایمنی زیستی سختگیرانه برای جلوگیری از معرفی و گسترش بیماری ها در گله طیور؛ رفاه و رفتار عاری از استرس؛ مدیریت تخم‌مرغ: اگر مرغ‌های تخم‌گذار را پرورش می‌دهید، مطمئن شوید که جعبه‌های لانه مناسب برای تخم‌گذاری راحت و به حداقل رساندن آسیب تخم‌گذاری وجود دارد؛ مدیریت جوجه‌های گوشتی: در صورت پرورش جوجه‌های گوشتی، نرخ رشد را کنترل کنید و برنامه‌های تغذیه و روشنایی را متناسب با آن تنظیم کنید؛ و ملاحظات زیست محیطی.

-گواهی نامه GMP گیاهان دارویی (تولید و فرآوری) اصول صحیح تولید در کارخانه/کارگاه گیاهان دارویی: استاندارد تولید و فرآوری محصولات گیاهان دارویی است که و با هدف حفظ کیفیت، ایمنی و اثربخشی محصولات تدوین شده است. گواهی نامه GMP گیاهان دارویی شامل مجموعه‌ای از قوانین و مقررات است که برای تولید، فرآوری، بسته‌بندی محصولات گیاهان دارویی و تجهیزات مورد استفاده در این صنعت اعمال می‌شود. این استانداردها به مواردی مانند: انتخاب و تأمین مواد اولیه با کیفیت مناسب برای تولید محصولات گیاهان دارویی؛طراحی فرآیندهای تولید؛اطمینان به استفاده از تجهیزات و ابزارهای مناسب و قابل اعتماد؛ اعمال کنترل‌ها و پایش در هر مرحله از فرآیند تولید به منظور تضمین کیفیت محصولات گیاهان دارویی؛ ایجاد سیستم‌های مناسب برای ثبت و تصدیق (Verification)فعالیت‌ها و مستندسازی فرآیندها؛ انجام آزمون‌ها و بازرسی‌های کیفی در طول فرآیند تولید اشاره دارد.

-گواهی نامه GACP عملیات صحیح تولید و جمع آوری گیاهان دارویی:GACP مخفف عبارت Good Agricultural and Collection Practices است. مجموعه ای از دستورالعمل ها و اقداماتی است که برای اطمینان از کشت و جمع آوری پایدار و مسئولانه گیاهان دارویی و معطر (MAPs) از رویشگاه های طبیعی یا منابع کشت شده آنها اجرا می شود با هدف اطمینان از اینکه گیاهان دارویی و معطر به گونه ای تولید می شوند که ۱)خواص دارویی آنها حفظ شود، ۲) از محیط زیست محافظت کند و ۳)از دسترسی طولانی مدت این منابع ارزشمند پشتیبانی کند. GACP بر حفظ کیفیت، ایمنی و پایداری (Sustainability) در کل فرآیند تولید تمرکز دارد و شامل انتخاب مناسب گونه های گیاهی بر اساس خواص دارویی، کشت در محیط های مناسب و رعایت شیوه های توصیه شده کشاورزی؛ آماده سازی زمین و مدیریت خاک؛ استفاده از بذر یا مواد تکثیر با کیفیت بالا که عاری از بیماری ها، آفات و ناهنجاری های ژنتیکی باشد؛ استفاده کارآمد و مسئولانه از منابع آب، حفاظت از محصولات کشاورزی: ​​اجرای استراتژی های مدیریت یکپارچه آفات (IPM) برای به حداقل رساندن استفاده از آفت کش های شیمیایی، ترویج روش های کنترل طبیعی آفات، و مدیریت موثر علف های هرز و بیماری ها؛ انجام تکنیک های برداشت به موقع و مناسب برای به حداکثر رساندن عملکرد و کیفیت مواد گیاهی، حمل و نقل صحیح پس از برداشت و شیوه های جمع آوری پایدار که اثرات زیست محیطی را به حداقل رساند.

-گواهی نامه فرایند تولید محصولات طبیعی NATURAL گیاهان دارویی (تولید و فرآوری):گیاهان دارویی و معطر (MAPs) که کمترین فرآوری را پشت سر گذاشته و فاقد هر گونه مواد نگهدارنده یا افزودنی مصنوعی است. آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا می گوید که گیاهان دارویی و معطر (MAPs)تنها زمانی می توانند طبیعی معرفی شوند که حاوی ویتامین، مواد مغذی، طعم دهنده مصنوعی یا افزودنی ها نباشند. گیاهان دارویی و معطر (MAPs)همچنین باید به شکل اصلی خود باشد و نمی تواند به طور قابل توجهی فرآوری شود. صدور گواهینامه محصول طبیعی “Natural ” شامل آزمون و تأیید کامل مشخصات توسط ACS است. محصولاتی که دارای گواهینامه محصول طبیعی هستند، نشان محصول طبیعی “Natural Certification” از ACS دریافت می کنند.

-گواهی تاییدیه BIO FERTILIZER محصولات زیستی تولید کننده های کود آلی/ ورمی‌ کمپوست:گواهینامه تاییدیه BIO FERTILIZER از ACS کانادا تضمینی برای کشاورزان و مصرف کنندگان در مورد کیفیت و اثربخشی محصول، کمک به بازاریابی و تجارت و ترویج استفاده پایدار از BIO FERTILIZER در کشاورزی است. این گواهینامه حوزه های کیفیت و ایمنی؛ ترکیب میکروبی محصول با گونه هایی از میکروارگانیسم های مفید ؛ ارزیابی اثربخشی محصول کود زیستی در افزایش رشد گیاه، جذب مواد مغذی، یا بهبود حاصلخیزی خاک؛ فرآیندهای تولید و GMP را در برمی گیرد. فرآیند صدور گواهینامه شامل آزمون محصول؛ ممیزی در سایت و ممیزی های دوره ای برای اطمینان از انطباق مداوم محصول است.

-گواهی نامه GSP محصولات دامی و کشاورزی: Good Storage Practice روش خوب انبارش؛ شرایط نگهداری مناسب محصولات کشاورزی از جمله محصولات زراعی، غلات، دانه ها و سایر مواد برداشت شده را تضمین می نماید. هدف GSP حفظ کیفیت، ایمنی و دوام کالاهای کشاورزی در طول ذخیره سازی، حفظ ارزش غذایی محصولات کشاورزی؛ جلوگیری از آلودگی؛ اطمینان از ایمنی و بازارپسندی محصول است. این شیوه ها به پایداری و سودآوری کلی سیستم های کشاورزی کمک می کند. این روش جنبه های مهمی همچون ؛ زیرساخت ها و امکانات مناسب؛ نظافت و بهداشت؛ کنترل دما و رطوبت؛ تهویه؛ مدیریت آفات؛مدیریت موجودی؛ نظارت و بازرسی منظم محصولات ذخیره شده ؛ را دربر می گیرد.

-گواهی نامه GDP محصولات دامی و کشاورزی: Good Distribution Practice روش خوب توزیع؛ توزیع ایمن و کارآمد محصولات کشاورزی را از تولیدکننده یا عرضه کننده به مصرف کننده یا بازار نهایی تضمین می کند. GDP بر حفظ کیفیت و ایمنی کالاهای کشاورزی در سراسر فرآیند توزیع، از جمله حمل و نقل، جابجایی و ذخیره سازی تمرکز دارد. این روش جنبه های مهمی همچون ؛ شیوه های حمل و نقل مناسب برای حفظ کیفیت و ایمنی محصولات؛ بسته بندی و برچسب گذاری؛ مدیریت زنجیره سرما؛ قابلیت ردیابی و فراخوان محصول؛ نظارت و بازرسی منظم محصولات و آموزش و اطمینان از شایستگی پرسنل ؛ را دربر می گیرد.

-گواهی نامه GHP محصولات دامی و کشاورزی: Good Hygiene Practice روش خوب بهداشتی ؛ تمیزی، بهداشت مناسب را در تمام مراحل تولید، جابجایی و فرآوری کشاورزی ترویج می کند. هدف از این شیوه ها به حداقل رساندن خطر آلودگی، حفظ کیفیت و ایمنی محصولات کشاورزی و تضمین سلامت و رفاه کارگران و مصرف کنندگان است. این روش جنبه های مهمی همچون ؛ بهداشت فردی؛ امکانات بهداشتی کافی از جمله توالت، ایستگاه های شستشوی دست و رختکن؛ تمیز کردن و ضد عفونی کردن؛ مدیریت صحیح منابع آبی برای حفظ بهداشت؛ مدیریت موثر پسماند؛ مدیریت یکپارچه آفات (IPM) و ارائه آموزش به کشاورزان؛ سلامت و ایمنی کارگران؛ حفاظت از محیط زیست ؛ را دربر می گیرد.

-گواهی نامه +GMP خوراک دام و طیور: با دریافت گواهینامه +GMP؛ شرکت های خوراک دام و طیورتعهد خود را به تولید محصولات خوراکی ایمن و با کیفیت نشان می دهند. این گواهینامه به آنها کمک می کند تا الزامات قانونی را برآورده؛ اعتماد مشتری را جلب؛ و به بازارهای بین المللی دسترسی پیدا کنند.این سیستم جنبه های مهمی همچون ؛ آنالیز ریسک های بهداشت و ایمنی؛ سیستم مدیریت کیفیت؛ قابلیت ردیابی؛ روش تولید خوبGPP؛ را دربر می گیرد.

۳-خدمات ثبت فارم و کشت و صنعت در سازمان غذا و داروی امریکا FDA و اخذ کد ۱۱ رقمی FFR

-خدمات ثبت FDA-FFR مزرعه، باغ ، گلخانه‌: ثبت سازمان/ فارم در سازمان غذا و داروی امریکا FDA و اخذ کد ۱۱ رقمی FFR.

-خدمات ثبت FDA-FFR دامداری، زنبور داری ،شیلات و طیور: ثبت سازمان/ فارم در سازمان غذا و داروی امریکا FDA و اخذ کد ۱۱ رقمی FFR.

-خدمات ثبت FDA-FFR گیاهان دارویی (تولید و فرآوری): ثبت سازمان/ فارم در سازمان غذا و داروی امریکا FDA و اخذ کد ۱۱ رقمی FFR.

-خدمات ثبت FDA-FFRکشت و صنعت: ثبت سازمان در سازمان غذا و داروی امریکا FDA و اخذ کد ۱۱ رقمی FFR.

برای اطلاع از گواهی نامه های صنایع غذایی اینجا کلیک کنید:   گواهی ایزو ۲۲۰۰۰، گواهی HACCP، گواهی GMP (icsiran.com)

برای اطلاع از گواهی نامه های کشاورزی اینجا کلیک کنید:  گواهی ارگانیک، گواهی نامه GAP، گواهی نامه GACP، گواهی نامه Non-GMO (icsiran.com)

برای اطلاع از گواهی صادرات به روسیه اینجا کلیک کنید:  صادرات روسیه؛ استاندارد روسیه؛ گواهی EAC؛ گواهی GOST (icsiran.com)

مزایای دریافت گواهی نامه های کشاورزی: 

  1. اطمینان خاطر به تولید کننده از نظر انطباق کلیه مراحل تولید محصول (کاشت، داشت و برداشت) در مقایسه با مقررات تعیین شده (بسته به نظر تولیدکننده، در انتخاب استاندارد GAP، IPM ، Organic ، Natural و …) می باشد.
  2. دریافت کنندگان گواهینامه های بین المللی و ملی از مزایای حضور در بازارهای جهانی، صادرات کالا، افزایش فروش و رضایت  هر چه بیشتر مصرف کننده برخوردار می شوند.
  3. اطمینان خاطر به مشتریان داخل و خارج کشور مبنی بر اطمینان از سلامتی و بهداشت محصولات کشاورزی از طریق درج آرم و لوگوی مراجع صدور گواهی بر روی محصولات.
  4. بازاریابی و تبلیغات منطقه ای و بین المللی با استفاده از لوگوی گواهی محصول.
  5. اختصاص کد خاص و درج نام تولید کننده در لیست تولیدکنندگان دارنده گواهی محصول جهت ردیابی بین اللملی تا پایان اعتبار گواهینامه در سایت USAS و امکان حضور مؤثر در بازارهای بین المللی و صادرات کالا.

ما در زمینه های ذیل اقدام به صدور گواهی نامه می نماییم:

  1. مزارع (غلات، حبوبات، سبزیجات، صیفی جات، گیاهان علوفه ای، گیاهان دارویی و دانه های روغنی)
  2. باغات (میوه های گرمسیری، میوه های سردسیری، گل و گیاهان زینتی، میوه های جنگلی و سایر محصولات باغی)
  3. محصولات گلخانه ای
  4. صنایع تولید نهاده های کشاورزی ( بذر، نهال، کود، کنترل کننده های آفات و بیماریهای گیاهی، ورمی کمپوست و …)
  5. تولیدات و فرآورده های دامی (طیور، گاو و گوسفند، زنبور عسل و …)
  6. شیلات (ماهیان سردآبی و گرمآبی و …)
  7. صنایع تولید داروهای گیاهی و آرایشی بهداشتی (افشره، عصاره، روغنهای گیاهی، عرقیات گیاهی و سایر اشکال دارویی گیاهی)
  8. صنایع تولید مواد غذایی و خوراکی یا صنایع تبدیلی
  9. صنایع وابسته به کشاورزی (پوشاک ارگانیک، …)

دیدگاه ها بسته شده است