گواهی HCS از نهاد صدور گواهی ACS کانادا

هدف توسعه پایدار شماره یک Sustainability Development
مارس 22, 2023
ایزو ۲۲۰۰۰ و گزارش ESG
آوریل 14, 2023

گواهی HCS از نهاد صدور گواهی ACS کانادا | Ics ایران

اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) مجموعه ای از دستورالعمل ها و الزامات به نام استانداردهای ارتباط خطر (HCS) را ایجاد کرده است که به شناسایی مواد شیمیایی خطرناک، خطرات بهداشتی و ایمنی آن مواد خطرناک و اقدامات احتیاطی مناسب مربوط می شود که در هنگام کار با این مواد شیمیایی، خطر بیماری و آسیب را کاهش می دهد.HCS مخفف Hazard Communication Standard حاوی الزاماتی است که اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) در ایالات متحده تهیه شده است تا پرسنل از خطرات مرتبط با مواد شیمیایی در محل کار مطلع باشند.در ادامه مزایا و‌مراحل دریافت گواهی HCS شرح داده می شود.

طبق استاندارد (HCS) که بر مبنای قانون(۲۹ CFR 1910.1200) 2012 امریکا وضع شده است ، تولیدکننده، توزیع کننده یا وارد کننده مواد شیمیایی را موظف می کند که برگه های اطلاعات ایمنی (SDS) را به کاربران پایین دستی، که به عنوان برگه های اطلاعات ایمنی مواد (MSDSs) نیز شناخته می شود، برای هر ماده شیمیایی خطرناک ارائه دهد. تا آنها را از خطرات آگاه کند. SDS و MSDS هر دو تقریباً اطلاعات یکسانی دارند، اما امروزه SDS ها باید در قالب استاندارد، کاربر پسند و ۱۶ بخشی ارائه شوند. این دستورالعمل به کارگران که با مواد شیمیایی خطرناک کار میکنند کمک میکند تا به این شکل و قالب SDS عادت کرده و محتوای SDS را درک کنند.SDS حاوی جزئیات مربوط به هر ماده شیمیایی، از جمله خطرات فیزیکی، سلامتی و زیست محیطی آن است. همچنین اقدامات حفاظتی و دستورالعمل های ایمنی برای جابجایی، نگهداری و حمل و نقل مواد شیمیایی را فهرست می کند.

مزایای انطباق و دریافت گواهی HCS برای تولیدکنندگان عبارتند از:

-رعایت الزام صادراتی: دریافت گواهی HCS از نهاد صدور گواهی ACS کانادا؛ نشان دادن تعهد به ایمنی و این که این شرکت رفاه کارگران خود را در اولویت قرار می دهد و اقدامات مسئولانه ای را در مورد حمل و نقل شیمیایی انجام می دهد؛ باعث می شود که شرکت های خارجی به تولید کننده ایرانی اعتماد نمایند. صادرات مواد غذایی به برخی کشورها نیازمند گواهی HCS معتبر می باشد.

-انطباق با مقررات: با پیروی از HCS، تولیدکنندگان مواد شیمیایی اطمینان حاصل می کنند که الزامات قانونی تعیین شده توسط OSHA را برآورده می کنند. این به آن‌ها کمک می‌کند تا از مجازات‌ها اجتناب کنند و یک محیط کاری امن را حفظ کنند.

-بهبود ایمنی: طبقه بندی، برچسب گذاری و ارتباط مناسب خطرات شیمیایی کارمندان را قادر می سازد تا خطرات مرتبط با مواد شیمیایی را که با آنها کار می کنند درک کرده و کاهش دهند. این امر محیط کار ایمن تری را ترویج می کند و احتمال تصادفات، جراحات یا بیماری ها را کاهش می دهد.

چارچوب اصلی ممیزی و دریافت گواهی HCS (استاندارد ارتباط خطر) در دو حوزه اصلی تعریف شده است:

۱- تولیدکنندگان و واردکنندگان مواد شیمیایی مسئول ارائه اطلاعات در مورد هویت و خطرات مواد شیمیایی تولیدی یا وارداتی هستند.

۲- کلیه کارفرمایان دارای مواد شیمیایی خطرناک در محل کار خود ملزم به داشتن برنامه ارتباطی خطرات و ارائه اطلاعات به کارکنان در مورد خطرات آنها و اقدامات حفاظتی مربوطه می باشند.

زمینه های اساسی تمرکز HCS و دریافت گواهی HCS چیست؟

۱- طبقه بندی خطرات فیزیکی طبقه بندی خطرات بهداشتی و زیست محیطی:با انجام ارزیابی های کامل، از جمله بررسی داده های موجود و آزمایش در صورت لزوم، خطرات مرتبط با مواد شیمیایی را که آنها تولید یا وارد می کنند، تعیین کنید. خطرات مواد شیمیایی بر اساس معیارهای HCS، مانند خطرات فیزیکی، بهداشتی و محیطی را طبقه بندی کنید.

۲- لیبلینگ؛ برچسب زنی: برچسب های مناسب را بر روی ظروف مواد شیمیایی تهیه و الصاق کنید تا اطلاعات خطر را به وضوح منتقل کنید. برچسب ها باید شامل کلمات علامتی، پیکتوگرام ها، بیانیه های خطر و اظهارات احتیاطی با شند.

۳-برگه های داده های ایمنی (SDS): SDS هایی را تهیه کنید که اطلاعات جامعی در مورد خطرات، روش های رسیدگی ایمن و اقدامات واکنش اضطراری مرتبط با مواد شیمیایی ارائه می دهد. SDS ها را بین کاربران پایین دستی توزیع کنید.

۳-آموزش و اطلاع رسانی: کارکنان را در مورد خطرات مواد شیمیایی که با آنها کار می کنند، شیوه های ایمن حمل و نقل و استفاده صحیح از تجهیزات حفاظت فردی (PPE) آموزش دهید. این آموزش باید در زمان استخدام اولیه و هر زمان که خطرات شیمیایی جدید معرفی می شود ارائه شود.

۴-نگهداری سوابق: سوابق دقیق تعیین خطر، SDS ها، برچسب ها و آموزش کارکنان را برای نشان دادن انطباق با HCS حفظ کنید.

ممیزین HCS شرکت ACS توسط OSHA (اداره ایمنی و بهداشت شغلی) آموزش دیده و گواهی نامه ارزیابی ایمنی را اخذ نموده اند. این ممیزین به شرکت ها در آموزش و دریافت گواهی HCS کمک می کند تا با الزامات GHS (سیستم هماهنگ جهانی طبقه بندی و برچسب گذاری مواد شیمیایی) هماهنگ شوند.ایزو ۴۵۰۰۱ ، گواهی ایزو؛ آموزش ایزو (icsiran.com)

در صورت نیاز به آموزش و اخذ گواهی تائیدیه HCS از کانادا با ما با شماره ۲۲۲۰۰۵۰۰ در تهران تماس بگیرید.

دیدگاه ها بسته شده است