ایزو ۴۵۰۰۱ و گزارش ESG

ایزو ۲۲۰۰۰ و گزارش ESG
آوریل 14, 2023
گواهی ایزو ۲۶۰۰۰؛ مسئولیت اجتماعی
آوریل 24, 2023

ایزو ۴۵۰۰۱ و گزارش ESG | Ics ایران

سومین هدف توسعه پایدار دستیابی به “تضمین زندگی سالم و ارتقای رفاه برای همه در تمام سنین” در گزارش ESG و مسئولیت اجتماعی CSR ارزیابی میشود.این هدف طیف گسترده ای از اهداف مرتبط با سلامت را شامل می شود، از جمله ارتقای سلامت روان، تضمین دسترسی همگانی به مراقبت های بهداشتی، ایمنی و بهداشت شغلی ایزو ۴۵۰۰۱ ؛ و مسئولیت اجتماعی ایزو ۲۶۰۰۰ که همگی در گزارش ESG به آن پرداخته می شود. ISO (سازمان بین المللی استاندارد) استانداردهای بین المللی را در زمینه های مختلف تدوین و منتشر می کند. در حالی که استاندارد ایزو خاصی وجود ندارد که SDG 3 را به طور جامع پوشش دهد، اما چندین استاندارد ایزو با جنبه های مختلف هدف ۳ هماهنگ هستند. در اینجا برخی از استانداردهای ایزو مربوطه قید گردیده است:

۱گواهی نامه ایزو ۴۵۰۰۱: هدف اصلی ایزو ۴۵۰۰۱ ارائه چارچوبی برای مدیریت خطرات و فرصت های بهداشت و ایمنی شغلی (OH&S) در محیط کار است. این استاندارد برای کمک به سازمان ها برای ایجاد و حفظ یک سیستم مدیریت OH&S موثر، کاهش حوادث و صدمات در محل کار، و ترویج یک محیط کار ایمن و سالم برای کارکنان و سایر ذینفعان ایجاد شده است.ایزو ۴۵۰۰۱ ، گواهی ایزو؛ آموزش ایزو (icsiran.com)

۲- گواهی نامه ایزو ۴۵۰۰۳:هدف اصلی ایزو ۴۵۰۰۳ ارائه چارچوبی برای مدیریت خطرات روانی اجتماعی در محیط کار است. این استاندارد راهنمایی در مورد شناسایی، ارزیابی و کنترل خطرات روانی اجتماعی در محل کار، با هدف ایجاد یک محیط کار ایمن و سالم برای همه کارکنان ارائه می دهد.ایزو ۴۵۰۰۳؛ ایزو ۴۵۰۰۱؛ گواهی ایزو ۴۵۰۰۱ (icsiran.com)

۳-مدیریت ریسک ایزو ۳۱۰۰۰: اصول و رهنمودهایی را برای مدیریت موثر ریسک ارائه می کند. در چارچوب SDG 3، مدیریت خطرات سلامتی، مانند بیماری‌های عفونی یا خطرات محل کار، برای تضمین زندگی سالم و رفاه ضروری است.ایزو ۳۱۰۰۰؛ گواهی ایزو؛ آموزش ایزو؛ (icsiran.com)

۴-مدیریت ریسک تجهیزات پزشکی ایزو ۱۴۹۷۱: این استاندارد به مدیریت ریسک تجهیزات پزشکی می پردازد. این استاندارد مربوط به توسعه، ساخت، و استفاده از دستگاه‌های پزشکی است که جزء بخش مراقبت‌های بهداشتی هستند و می‌توانند بر دستیابی به اهداف SDG 3 تأثیر بگذارند.

۵-انفورماتیک سلامت – مدیریت امنیت اطلاعات در سلامت با استفاده از ایزو ۲۷۷۹۹: راهنمایی در مورد مدیریت امنیت اطلاعات در بخش مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد. اطمینان از حریم خصوصی، محرمانه بودن و یکپارچگی اطلاعات بهداشتی برای محافظت از سلامت و رفاه افراد ضروری است.

۶- گواهی ایزو ۲۶۰۰۰ مسئولیت اجتماعی :یک استاندارد بین المللی است که دستورالعمل هایی را برای مسئولیت اجتماعی ارائه می دهد. این برای کمک به سازمان ها در هر نوع و اندازه ای طراحی شده است تا با پرداختن به مسائل اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی به شیوه ای مسئولیت پذیر اجتماعی عمل کنند. در صنایع غذایی استاندارد راهنمای ایزو ۲۶۰۳۰  مسئولیت اجتماعی در زنجیره غذایی نیز مورد ارزیابی و ممیزی قرار می گیرد.ایزو ۲۶۰۰۰، گواهی ایزو؛ آموزش ایزو؛ (icsiran.com)

برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید:ایزو ۲۶۰۰۰، گواهی ایزو؛ آموزش ایزو؛ (icsiran.com)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.