مروری بر مفاهیم استاندارد ارگانیک و گواهی ارگانیک کشاورزی

مروری بر استاندارد بین المللی نظارت بر آب (IWSS)
آوریل 24, 2023
چهارمین هدف توسعه پایدار SDG4 تضمین آموزش با کیفیت فراگیر و عادلانه و ارتقای فرصت های یادگیری برای همه است.
آوریل 26, 2023

مروری بر مفاهیم استاندارد ارگانیک و گواهی ارگانیک کشاورزی | Ics ایران

شرکت آ سی اس گریت خاورمیانه ، شرکت تایید صلاحیت شده بازرسی گواهی ارگانیک از سازمان ملی استاندارد ایران- مرکز ملی تایید صلاحیت ایران NACI می باشد. در سلسله مطالبی مروری خواهیم داشت بر تعاریف و مفاهیم غذای ارگانیک. در صورت نیاز به بازرسی کشاورزی ارگانیک و محصول سالم با ما با شماره ۲۲۲۰۰۵۰۰ در تهران تماس بگیرید.

غذای ارگانیک به محصولات غذایی گفته می شود که با استفاده از روش های کشاورزی ارگانیک تولید می شوند. کشاورزی ارگانیک یک سیستم کشاورزی است که بر روش‌ های طبیعی کود دهی، کنترل آفات و مدیریت محصول، بدون استفاده از کود های مصنوعی، آفت‌ کشها یا ارگانیزم اصلاح‌ شده ژنتیکی (GMOs) متکی است.

در کشاورزی ارگانیک، کشاورزان از روش هایی مانند تناوب زراعی، کمپوست سازی و کنترل بیولوژیکی آفات برای ارتقای سلامت خاک و افزایش تنوع زیستی استفاده می کنند. آنها همچنین از مصرف آنتی بیوتیک ها، هورمون های رشد و مواد شیمیایی در بخش دامپروری ارگانیک اجتناب می کنند.

برای اینکه یک محصول غذایی در بازرسی گواهی ارگانیک تایید شود، باید استانداردهای را که توسط مقامات نظارتی در کشور (همانند استاندارد ها و مقررات سازمان ملی استاندارد و جهاد کشاورزی ) تعیین شده است، را اجرا و رعایت نماید. این استانداردها معمولاً مستلزم این است که غذای ارگانیک بدون استفاده از مواد شیمیایی ، GMOs یا سایر مواد ممنوعه رشد یا پرورش داده شود. علاوه بر این، در محصولات غذایی ارگانیک باید از استفاده از روش هایی که از افزودنی های مصنوعی یا نگهدارنده ها استفاده می کنند، اجتناب شود.

مصرف کنندگان مواد غذایی ارگانیک که دارای نشان بازرسی گواهی ارگانیک را به دلایل مختلفی انتخاب می کنند، از جمله عدم نگرانی در مورد اثرات زیست محیطی شیوه های کشاورزی مرسوم، مزایای سلامتی مصرف مواد غذایی فاقد سموم و مواد شیمیایی ، و تمایل به حمایت از کشاورزان در مقیاس کوچک و محلی که در کشاورزی پایدار Sustainable Agriculture انجام می دهند.

در حالی که غذاهای ارگانیک که دارای نشان بازرسی گواهی ارگانیک هستند؛ به دلیل هزینه بالاتر تولید، گرانتر از غذاهای معمولی هستند، بسیاری از مردم معتقدند که مزایای مواد غذایی ارگانیک ارزش هزینه اضافی را دارد.

مزیت کشاورزی ارگانیک و دریافت نشان بازرسی گواهی ارگانیک برای مصرف کنندگان

-غذای سالم تر: غذای ارگانیک عاری از آفت کش های ، کودها و سایر مواد شیمیایی است که معمولاً در کشاورزی سنتی استفاده می شود. این بدان معنی است که مواد غذایی ارگانیک دارای سطوح پایین تری از مواد شیمیایی مضر و باقیمانده آفت کش ها هستند که آن را به گزینه سالم تری برای مصرف کنندگان تبدیل می کند.

-تغذیه بهتر: شیوه‌های کشاورزی ارگانیک بر استفاده از کودهای طبیعی، تناوب زراعی و سایر تکنیک‌هایی که سلامت خاک و تنوع زیستی را ارتقا می‌دهند، تأکید دارند. این می تواند منجر به محصولات سالم تر و با ارزش تغذیه ای بیشتر شود که می تواند برای سلامت مصرف کنندگان مفید باشد.

-بهبود طعم: بسیاری از مصرف کنندگان گزارش می دهند که غذاهای ارگانیک طعم بهتری نسبت به غذاهای معمولی دارند. این ممکن است به این دلیل باشد که محصولات ارگانیک معمولاً در خاک سالم تری رشد می کنند که می تواند به طعم و عطر بهتر منجر شود.

-مزایای زیست محیطی: شیوه های کشاورزی ارگانیک برای به حداقل رساندن تأثیر کشاورزی بر محیط زیست طراحی شده است. این شامل کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، حفاظت از سلامت خاک و تنوع زیستی، و حفظ منابع آبی است. با حمایت از کشاورزی ارگانیک، مصرف کنندگان می توانند به حفاظت از محیط زیست برای نسل های آینده نیز کمک کنند.

-حمایت از کشاورزان در مقیاس کوچک و محلی: کشاورزی ارگانیک اغلب توسط کشاورزان خرد و محلی انجام می شود که از روش های کشاورزی پایدار و یا حتی سنتی استفاده می کنند. با خرید مواد غذایی ارگانیک، مصرف کنندگان می توانند از این کشاورزان حمایت کنند و به ترویج کشاورزی پایدار در جوامع خود کمک کنند. به طور کلی، کشاورزی ارگانیک می تواند مزایای بسیاری را برای مصرف کنندگان فراهم کند، از جمله بهبود سلامت، تغذیه بهتر، بهبود طعم، مزایای زیست محیطی و حمایت از کشاورزان خرد و محلی.

برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید:گواهی ارگانیک، گواهی نامه GAP، گواهی نامه GACP، گواهی نامه Non-GMO (icsiran.com)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.