گواهی غذاهای فراسودمند، غذا داروها (Functional Food)

آ سی اس همراه با مدارس در مدرسه سبز
گواهی ECO-School؛ مدرسه سبز از ACS Canada
آگوست 18, 2015
گواهی امنیت زیستی -Biosecurity از ACS کانادا
اکتبر 7, 2015

گواهی غذاهای فراسودمند، غذا داروها (Functional Food) | Ics ایران

غذاهای فراسودمند؛ غذاهایی شبیه غذاهای متعارف و معمولی هستند که علاوه بر خواص معمول و تولید انرژی، در یک ماده غذایی، باعث ارتقاء سلامت مصرف‌کننده نیز می‌شوند. غذای فراسودمند، به صورت طبیعی و یا فرآوری شده، می‌تواند غذایی باشد که ترکیبات سلامت بخش به آن اضافه شده و ترکیبات ساختمانی مضر آن حذف شده است.آ سی اس خدمات ارزیابی گواهی Functional Food را به سازمان ها و‌موسسات ایرانی ارائه می نماید. گواهی فراسودمند( غذا داروها)  از ACS کانادا صورت می پذیرد.

در این میان، غذاهایی که یک یا چند ترکیب آن مورد اصلاح قرار گرفته است نیز، فراسودمند به حساب می‌آیند. در واقع غذاهای سودمند در قالب یک دسته غذایی کامل قرار دارند. غذاهای فراسودمند می‌توانند به شکل پودر یا خوراکی‌هایی در قالب غذا، وارد بازار شوند که بیشتر حاوی پروبیوتیک‌ها، رنگدانه های طبیعی مفید مانند لیکوپن و کاروتنوئید، امگا ۳ و ۶، فیبرهای گیاهی می باشند.

در گذشته متخصصان علوم‌غذایی به‌صورت سنتی، بیشتر ‌روی برقراری تعادل در رژیم غذایی تمرکز داشتند که یکی از راه‌های تامین آن، دریافت میزان کافی کالری از مواد مغذی و اجتناب از دریافت مواد برهم زننده تعادل در رژیم غذایی مانند مصرف زیاد چربی، کلسترول و نمک بود، اما مسئله‌ای که در حال حاضر بیشتر به آن پرداخته می‌شود، دریافت بهینه مواد مغذی، افزایش میانگین عمر و شناسایی اجزای با کیفیت درترکیب غذا است، اجزایی که وقتی به رژیم غذایی اضافه شوند بتوانند موجب کاهش بیماری‌ها و بالا بردن سطح سلامت شوند که استفاده از غذاهای عملگرا یکی از این راه‌هاست.

کشورهای پیشرفته بیش از دو دهه است که به غذاهای سودمند یا غذا داروها توجه زیادی نموده‌اند. رویکرد این کشورها به ارزش تغذیه‌ای و پیشگیری از بیماری‌ها برمی‌گردد. غذاهای فراسودمند، اولین بار اوایل سال ۱۹۸۰ در ژاپن مورد استفاده قرار گرفت، و از آن زمان تا به امروز دارای رشد روز افزونی بوده است که بالا رفتن سن افراد در کشور‌های توسعه یافته و افزایش دلواپسی برای حفظ سلامت افراد مسن که بیشتر در معرض بیماری‌ها خصوصا بیماری‌هایی مانند سرطان، پوکی استخوان، دیابت، بیماری‌های قلبی و سکته قرار دارند از دلایل آن می‌باشد.

 با توجه با اهمیت غذا داروها، از سال ۱۹۹۸ مرکز غذاهای فراسودمند )(Functional Food Center (FFC)، در دالاس آمریکا، به منظور کمک به تحقیق بیشتر، توسعه و تجاری‌سازی نوآوری‌های موادغذایی و کمک به گسترش آن در داخلی و بازارهای بین المللی، پیشگام این صنعت شده است. در حقیقت FFC شبکه‌ای جهانی از کارشناسان حرفه‌ای (دانشمندان، کارشناسان و نمایندگان صنایع غذایی) را در یک محیط مساعد برای همکاری پژوهشی نوآورانه دورهم گردآورده است.

شرکت آ سی اس با تجربه ۲۶ ساله در امر آموزش و صدور گواهینامه HACCP و ایزو ۲۲۰۰۰ آمادگی دارد با بکارگیری مجرب ترین کادر اجرائی و با سریعترین زمان در هماهنگی و انجام ممیزی خدمات ارزیابی خود را برای گواهی Functional Food ؛ گواهی فراسودمند(غذا داروها) ارائه نماید. در صورت نیاز با ما با شماره ۲۲۲۰۰۵۰۰ تماس بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر درباره گواهی Functional Food ؛ گواهی فراسودمندبه انگلیسی اینجا را کلیک کنید:CanadaCerts | Functional Food Certification

برای اطلاع از سایر گواهی نامه های صنایع غذایی اینجا کلیک کنید:گواهی ایزو ۲۲۰۰۰، گواهی HACCP، گواهی GMP (icsiran.com)

دیدگاه ها بسته شده است