گواهینامه هتل‌ سبز

استاندارد سیستم ایزو مدیریت انرژی
گواهی ایزو ۵۰۰۰۱ – بخش یک
اکتبر 18, 2015
ایزو ۱۰۰۱۵
ایزو ۲۹۹۹۳سیستم مدیریت کیفیت آموزشی
اکتبر 31, 2015

گواهینامه هتل‌ سبز | Ics ایران

ECO

صدورگواهینامه هتل‌ سبز Green Hotel یا هتل همگام با طبیعت توسط ACS Canada:دوستداران محیط زیست، صنعت گردشگری و هتلداری را در زمره صنایع پاک جهان معرفی می‌کنند. در ایران نیز زمان آن رسیده که به مسایل زیست محیطی در هتل‌ها توجه بیشتری شود.سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) از رهبران و پیشگامان صنعت گردشگری جهان در خواست کرده تا در فعالیت‌های توریستی خود در مقطع رکود اقتصادی و تداوم توسعه پایدار بر محور «اقتصاد سبز» تمرکز کنند.شرکت آ سی اس با برگزاری دوره های آموزش ایزو؛ ایزو هتل داری استاندارد ایزو ۲۲۴۸۳ هتل و مراکز اقامتی را با استاندارد های گرین آشنا نموده و گواهی سبز؛ از ACS Canada دربافت نمایید. 

اقتصاد سبز رویکردی نوآورانه در سازگار کردن اقتصاد با الزامات زیست‌محیطی و الگویی است که ضمن توسعه رفاه و برابری اجتماعی خطرات زیست محیطی و کمبودهای اکولوژیکی را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

در صنعت گردشگری نیز هتل‌های سبز (Green Hotels) را از پیشگامان اقتصاد سبز می‌دانند؛ چرا که اساس فعالیت این گروه از هتل‌ها همسویی با محیط زیست با کمترین آثار سوء بر طبیعت است و بومی بودن یک هتل و برنامه‌ریزی مصرف انرژی آن به موضوع اقتصادی تبدیل شده است.

آنچه امروزه مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد حساسیت هتل در حفظ محیط زیست و جوانب آن است. مشاهدات ما نشان می‌دهند در ایران کمتر هتلی اقدام مؤثری در این باره انجام داده است. هتل‌های نوساز به‌دلیل وجود استانداردهای عمرانی الزاما چگونگی مصرف انرژی و صرفه‌جویی را رعایت می‌کنند. در برخی از مناطق ایران با توجه به ساختار موجود، مصرف انرژی مورد توجه قرار گرفته است ولی در هتل‌های قدیمی به‌دلیل پایه‌گذاری آنها بر استانداردهای قدیمی، نحوه استفاده از انواع انرژی در رده اولویت پایین قرار داشته است. این خود باعث مصرف بی‌رویه انرژی در این‌گونه هتل‌ها شده است. امید است با رعایت استانداردها و دستورالعمل‌های جهانی و با بومی‌سازی این قوانین بتوان قدمی در راه طراحی سبز و ایجاد هتل‌های سبز برداشت.

 براساس استانداردها و ضوابط مصوب سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هتل‌ها در راستای استقرار الزامات زیست محیطی می‌بایست کاملاً تابع قوانین، مقررات و بخشنامه‌های اجرایی سازمان محیط زیست و نهادهای مسئول در حوزه زیست محیطی باشند و پیشنهادات و اقدامات سازمان محیط زیست را در این زمینه به مورد اجرا درآورده و عملیاتی سازند.

رعایت ضوابط و مقررات ذیل به عنوان معیاری برای مدیریت هتل سبز می باشد:

  1. اطلاع‌رسانی و ارتقای آموزش کارکنان در زمینه برنامه مدیریت سبز
  2. مدیریت انرژی با بهینه‌سازی مصرف انواع حامل‌های انرژی
  3. بهینه‌سازی مصرف آب و بازیافت ضایعات، تصفیه و بازچرخانی آب با سیستم‌های مناسب
  4. مصرف بهینه مواد اولیه، مواد مصرفی و تجهیزات
  5. بهبود نظام تعمیر و نگهداری وسایل و تجهیزات به جای تعویض
  6. کاهش مصرف کاغذ با توجه به نوع فعالیت هتل
  7. ارتقای بهره‌وری و فضای سبز
  8. استفاده از فناوری‌های پاک و سازگار با محیط زیست
  9. کاربرد مواد مصرفی سازگار با محیط زیست
  10. مدیریت پسماندهای جامد با تأکید بر تفکیک از مبداء

آ سی اس آمادگی دارد نسبت به آموزش گواهی سبز؛استاندارد ایزو ۲۲۴۸۳ ایزو هتل داری؛ و آموزش ایزو هتل ها اقدام نماید؛ صدور گواهینامه مدیریت هتل سبز از ACS کانادا صورت می پذیرد. در صورت نیاز با دفتر این شرکت در تهران با شماره های ۲۲۲۰۰۵۰۰  تماس حاصل نمایید.

برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید:گواهی هتل سبز؛ هتل سبز (icsiran.com)

برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید: گواهی هتل سبز؛ هتل سبز (icsiran.com)

دیدگاه ها بسته شده است