GAP شیلاتی-اصول مناسب آبزی پروری -۲

GAP
GAP شیلاتی-اصول مناسب آبزی پروری -۱
آگوست 18, 2014
استاندارد سیستم ایزو مدیریت انرژی
گواهی ایزو ۵۰۰۰۱ -مدیریت انرژی نیاز مبرم امروز صنعت کشور-۱
آگوست 25, 2014

GAP شیلاتی-اصول مناسب آبزی پروری -۲ | Ics ایران

GAP

شرکت آ سی اس دارای تایید صلاحیت NACI ، صلاحیت انجام بازرسی محصول ارگانیک و GAP و صدور گواهی نامه بازرسی تایید صلاحیت شده ملی را دارد.در صورت نیاز به آموزش ‌‌GAP شیلاتی، ارزیابی و صدور گواهی GAP شیلاتی با ما با شماره ۲۲۲۰۰۵۰۰ تماس بگیرید.

 

 

   مواد شیمیایی

AB.2

 

مواد شیمیائی عبارتند از: سوخت، شوینده ها، آفات  کش ها، قارچ کش ها، تیمار کننده های شیمیایی،مواد ضدعفونی، داروها ( تمام داروها به جز  غذاهای طبی)  و مواد شیمیایی دیگر ( رنگ ها، نگهدارنده ها، روان سازه ها،  اسیدهای باتری و مواد پوشش دهنده آنتی فولینگ و غیره)، که در داخل ساختمان یا اطراف آن استفاده می شوند، به عنوان مواد شیمیایی تعریف شده اند.

OK

 

 

انبار داری مواد شیمیایی   

AB.2.1

الزام قطعی

مواد شیمیایی مطابق با دستورالعمل های مندرج بر روی برچسب، باید در یک انبار ایمن قفل شده و در یک دمای مناسب، نگهداری شده باشند.

ملاک پذیرش ارزیابی چشمی از انبار مواد شیمیایی خواهد بود.

آیا مواد شیمیایی، مطابق با دستورالعمل ها و قوانین مندرج بر روی برچسب (شامل نگهداری در دمای سرد در صورت نیاز)، دور از مواد دیگر در محل مناسب ایمنی، قابل قفل کردن و تهویه و نور مناسب نگهداری می شود.

 

AB.2.1.1

پیشنهادی

امکانات و اطلاعات مورد نیاز در شرایط اضطراری بایدارزیابی شوند.

آیا برای مقابله با حوادث در حین کاربرد مواد شیمیایی اطلاعات مورد نیاز در شرایط اضطراری متناسب با تجهیزات در اختیار کارکنان قرار می گیرد( بطور مثال شستشوی چشم با مقدار کافی آب تمیز)؟

 

 

AB.2.1.2

الزام

کارکنانی که دسترسی به انبار دارند باید قابل شناسایی و دارای سوابقی باشند که نشان دهد آن ها بطور  مناسبی  آموزش دیده اند.

آیا لازم است تنها کارکنان آموزش دیده و یا با تجربه در جابجائی با مواد شیمیائی خاص ؛ امکان دسترسی به انبار را داشته باشند؟

 

AB.2.1.3

پیشنهادی

در انبار و نزدیکترین تلفن بایدطرح مواجهه با سوانح و فهرست شماره های تماس ضروری موجود باشد.

آیا طرح مواجهه با سوانح شامل فهرستی از شماره های تماس ضروری و محل نزدیکترین تلفن  در دسترس می باشد؟

AB.2.1.4

الزام قطعی

ارزیابی چشمی از محل انبار صورت پذیرد.

آیا مواد شیمیایی با توجه به شرایط مناسب نگهداری و در بسته بندی های اصلی به گونه ای نگهداری می شوند که برچسب دستورالعمل ها به راحتی قابل خواندن باشد؟

AB.2.1.5

الزام

به منظور اثبات مجهز بودن امکانات انبار مواد شیمیایی به قفسه بندی از جنس مواد غیر جاذب مانند فلز و پلاستیک سخت، ارزیابی چشمی بایداز آن به عمل آید.

آیا قفسه های انبار مواد شیمیایی از مواد غیر جاذب، ساخته شده  است؟

AB.2.1.6

الزام

برای اثبات اینکه تاسیسات انبار شیمیایی، دارای مخازن نگهدارنده، متناسب با حجم مایع انبار شده  بوده و دیواره ها و کفپوش این مخازن برای جلوگیری از نفوذ آلودگی به خارج از انبار، مجهز به پوشش مقاوم هستند، باید ارزیابی چشمی  انجام شود. تاسیسات انبار مواد شیمیایی و تمام قسمت های مرتبط ، باید مجهز به ظروف غیر جاذب، شن، پاک کننده کف پوش، خاک انداز و کیسه های پلاستیکی نشان دار، باشند و در یک مکان ثابت برای استفاده در مواقع نشت تصادفی، نگهداری شوند.

آیا انبار  مواد شیمیایی، تمهیدات لازم برای پیشگیری از  نشت را دارد همچنین آبا تجهیزات اضطراری برای مقابله با نشت تصادفی وجود دارد؟

AB.2.1.7

الزام

تاسیسات انبار مواد شیمیایی یا قسمت ترکیب مواد شیمیایی اگر متفاوت هستند، دارای وسایل اندازه گیری مانند پارچ های پلاستیکی، ترازو و غیره باشند که حداقل برای ۶ ماه برای محصولات مایع، پودری و گرانولی تصدیق  و مستند شده باشند.

آیا در محلی که اندازه گیری مواد شیمیایی انجام می شود، تجهیزات مربوط به اندازه گیری وجود دارد ؟

AB.2.1.8

الزام

در صورتیکه انبار مواد شیمیائی و محل اختلاط آنها متفاوت باشد بایستی با استفاده از ارزیابی چشمی ثابت شود که این مناطق بدرستی با امکاناتی نظیر سطل و منبع آب تجهیز شده اند.

آیاامکانات لازم برای اختلاط مواد شیمیایی تامین گردیده است ؟

AB.2.1.9

الزام

برای اثبات اینکه در تاسیسات انبار مواد شیمیایی و تمام قسمت های اختلاط، قابلیت شستشوی چشم، یک شیرآب با جریان آب تمیز به فاصله کمتر از ۱۰ متر، یک جعبه کامل کمک های اولیه و یک دستورالعمل سانحه همراه با شماره های تماس اضطراری یا مراحل اصلی مراقبت اولیه سانحه، وجود داشته و تمام آن ها بطور ثابت و واضح نشان دار شده هستند، ارزیابی چشمی صورت گیرد.

آیا تجهیزات اضطراری برای مقابله با آلودگی و صدمه احتمالی کاربر تامین گردیده است؟

AB.2.1.10

الزام

درنزدیکترین فاصله از تاسیسات انبار مواد شیمیایی و تمام قسمت های اختلاط، یک روش مواجهه با سوانح بصورت کامل،ماندگار و قابل رویت  همراه با شماره های تماس اضطراری و مراحل اصلی مراقبت اولیه سانحه، با دسترسی آسان برای تمام کارکنان ، بایدوجود داشته باشد .

آیا در نزدیکترین فاصله از انبار مواد شیمیایی، روش مواجهه با سوانح بطور مشهود وجود دارد؟

AB.2.1.11

الزام

لیست موجودی مواد شیمیائی بایدمستند و به روز شده و سوابق آن در دسترس باشد.

آیا لیست موجودی مواد شیمیایی، مستند شده و خوانا می باشد؟

AB.2.1.12

الزام

با توجه به  احتمال نشت مواد شیمیائی مایع، کلیه مواد شیمیایی با فرمولاسیون پودری یا دانه ای، همیشه در قفسه هایی بالاتر از تولیداتی با فرمولاسیون مایع، انبار  شوند.

آیا پودرها در قفسه های بالای مایعات انبارش شده اند؟

AB.2.1.13

شرکت آ سی اس دارای تایید صلاحیت NACI ، صلاحیت انجام بازرسی محصول ارگانیک و GAP و صدور گواهی نامه بازرسی تایید صلاحیت شده ملی را دارد.

در صورت نیاز به آموزش ‌‌GAP شیلاتی با ما تماس بگیرید.

برای اطلاع از گواهی نامه های کشاورزی و ارگانیک اینجا کلیک کنید:گواهی ارگانیک، گواهی نامه GAP، گواهی نامه GACP، گواهی نامه Non-GMO (icsiran.com)

دیدگاه ها بسته شده است