کترینگ و رستوران سبز

ایزو۲۱۰۰۱
می 4, 2020
ایزو ۲۹۰۰۱ ویرایش ۲۰۲۰
می 26, 2020

کترینگ و رستوران سبز | Ics ایران

ایزو ۱۴۰۰۱

رستوران سبز؛ کترینگ سبز؛ یک برنامه است که با به حداقل رساندن تأثیرات محیطی، پایداری Sustainability و شیوه های سازگار با محیط زیست را در تمام جنبه های عملیات رستوران در اولویت قرار می دهد، شامل تامین مواد اولیه محلی و ارگانیک، کاهش ضایعات از طریق کمپوست سازی و بازیافت، صرفه جویی در انرژی و آب، استفاده از محصولات پاک کننده غیر سمی به عبارتی شیوه های پایدار و رویکردهای سازگار با محیط زیست را در فعالیت های خود در اولویت قرار می دهند.

هدف این کسب‌وکارها کاهش ردپای اکولوژیکی خود با اتخاذ استراتژی‌های مختلف برای کاهش ضایعات، حفظ منابع و ترویج تولید و مصرف پایدار مواد غذایی است. اساس این استاندارد بر ٨ اصل مهم “سبز ” قرار دارد که رستوران باید کارایی این ٨ اصل مهم را در اجرا و از طریق سوابق مثبته و شواهد عینی اثبات نمایند.بطور خلاصه ٨ اصل استاندارد سبز ویژه آشپزخانه های صنعتی ، کترینگ و رستوران عبارتست از :
۱-راندمان آب:رستوران های سبز اقداماتی را برای صرفه جویی در مصرف آب انجام می دهند، مانند استفاده از شیرآلات و توالت های کم جریان، نظارت بر مصرف آب، و اجرای شیوه های کارآمد ظرفشویی. آنها همچنین ممکن است آب باران را برای اهداف آبیاری جذب کنند.
۲-برنامه کاهش و بازیافت زباله: رستوران های سبز از استراتژی هایی برای به حداقل رساندن تولید زباله استفاده می کنند. استراتژی هایی را برای مدیریت و به حداقل رساندن ضایعات مواد غذایی اجرا می کنند. آنها ممکن است غذای اضافی را به خیریه های محلی یا بانک های مواد غذایی اهدا کنند، در طرح های کاهش ضایعات غذایی شرکت کنند، یا در برنامه های کمپوست سازی برای منحرف کردن ضایعات مواد غذایی از محل های دفن زباله شرکت کنند.آنها بازیافت، کمپوست سازی و شیوه های دفع مسئولانه را در اولویت قرار می دهند. علاوه بر این، آنها ممکن است از مواد بسته بندی زیست تخریب پذیر یا کمپوست برای کاهش تأثیر زباله های خود استفاده کنند.
۳-استفاده از مواد غذایی و مواد بسته بندی پایدار: کترینگ ها و رستوران های سبز همکاری با کشاورزان محلی و تولیدکنندگان مواد غذایی را در اولویت قرار می دهند. این نه تنها از اقتصاد محلی حمایت می کند، بلکه مسافت حمل و نقل را نیز کاهش می دهد، در نتیجه انتشار کربن مرتبط با حمل و نقل مواد غذایی را کاهش می دهد.مواد اولیه محلی، ارگانیک (حفاظت از تنوع زیستی) و فصلی را در اولویت قرار می دهند. آنها تلاش می کنند از کشاورزان و تامین کنندگان محلی حمایت کنند که از شیوه های کشاورزی پایدار پیروی می کنند، مانند اجتناب از آفت کش ها و استفاده از روش های کشاورزی احیا کننده.رستوران های سبز از گزینه های بسته بندی سازگار با محیط زیست مانند مواد زیست تخریب پذیر یا کمپوست ساخته شده از منابع تجدیدپذیر مانند بامبو یا پلاستیک های گیاهیBioplastic استفاده می کنند. (در مورد بایو پلاستیک بیشتر بخوانید گواهی پلاستیک سبز Bioplastic – (icsiran.com) ) هدف آنها کاهش استفاده از پلاستیک های یکبار مصرف و تشویق مشتریان به همراه آوردن ظروف قابل استفاده مجدد خود است.با نوآوری در منو؛ بر ایجاد منوهایی تمرکز می کنند که گزینه های غذایی مبتنی بر گیاه و پایدار را برجسته می کند. آنها مواد غذایی محلی و فصلی را ترکیب می‌کنند، گزینه‌های غذاهای دریایی پایدار را ترویج می‌کنند و جایگزین‌های گیاهی یا وگان را برای غذاهای سنتی گوشتی ارائه می‌دهند.رستوران‌های سبز از رویکرد مزرعه به میز استقبال می‌کنند و روابط مستقیم با کشاورزان و تولیدکنندگان محلی برقرار می‌کنند. این به آنها اجازه می دهد تا کنترل بهتری بر منبع مواد تشکیل دهنده داشته باشند و از تازه بودن، رشد پایدار و ردپای کربن کمتری اطمینان حاصل کنند.
۴-کاهش آلودگی های زیست محیطی و صرفه جویی در مصرف انرژی:رستوران سبز؛ کترینگ سبز با اجرای اقداماتی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، ردپای کربن خود را کاهش می دهنداز جمله استفاده از حمل و نقل با انرژی کارآمد برای تحویل غذا، ترویج گزینه های منوی گیاهخواری یا گیاهخواری، و جبران انتشار کربن از طریق مشارکت با سازمان های محیط زیستی می باشد. بر کاهش مصرف انرژی با به کارگیری تجهیزات و وسایل کارآمد انرژی تمرکز می کنند. رستوران سبز؛ کترینگ سبز از روشنایی LED استفاده می کنند، سیستم های تهویه مطبوع صرفه جویی در انرژی را نصب و سیستم های مدیریت انرژی هوشمند را برای بهینه سازی مصرف انرژی پیاده سازی می کنند؛ از منابع انرژی تجدیدپذیر مانند پنل های خورشیدی یا توربین های بادی استفاده و در همه حال کاهش مصرف انرژی شامل برق؛گاز و سوخت های فسیلی مد نظر است.
۵-ریسایکلینگ مواد و انرژی از نظر زیست محیطی:رستوران سبز؛ کترینگ سبزاز تکنیک های نگهداری مواد غذایی برای کاهش ضایعات و افزایش عمر مفید مواد استفاده می کنند. آنها ممکن است از روش هایی مانند ترشی کردن، تخمیر یا کنسرو کردن برای حفظ محصولات اضافی و کاهش وابستگی به واردات خارج از فصل استفاده کنند.
۶-برنامه کاهش استفاده از مواد شیمیایی: رستوران سبز؛ کترینگ سبز روش های پاکسازی دوستدار محیط زیست را در اولویت قرار می دهند. آنها از محصولات پاک کننده غیر سمی و زیست تخریب پذیر برای به حداقل رساندن تأثیر بر سیستم های آب و کیفیت هوا استفاده می کنند. اقدامات صرفه جویی در مصرف آب را هنگام تمیز کردن تجهیزات و امکانات آشپزخانه انجام دهند.

۷-آموزش و تعامل با مشتری: هدف آموزش کارکنان و مشتریان رستوران سبز؛ کترینگ سبز در مورد شیوه های پایدار است. آنها ممکن است اطلاعاتی در مورد منشاء مواد تشکیل دهنده خود، اهمیت کشاورزی پایدار و تأثیر انتخاب مواد غذایی بر محیط زیست ارائه دهند.آنها با تشویق کارکنان به دادن پیشنهاد و اجرای ایده های نوآورانه سازگار با محیط زیست، کارکنان را برای کمک به کاهش ضایعات، حفظ انرژی و عملیات پایدار توانمند می نمایند.رستوران‌های سبز اغلب با جوامع محلی خود برای ترویج طرح‌های پایدار مشارکت می‌نمایند؛ از سازمان های محیط زیست محلی حمایت کنند، یا رویدادهای آموزشی را برای افزایش آگاهی در مورد شیوه های غذایی پایدار سازماندهی کنند.غذاخوری‌ها و رستوران‌های سبز به طور فعال با مشتریان خود برای ترویج شیوه‌های پایدار تعامل دارند؛به مشتری اطلاعاتی در مورد انتخاب های غذاهای پایدار ارائه دهند، کلاس های آشپزی یا کارگاه های آموزشی در مورد پخت و پز پایدار ارائه میدهند، و مشتریان را تشویق می کنند تا ظروف قابل استفاده مجدد خود را برای بیرون بردن یا باقیمانده غذا به همراه بیاورند. ممکن است باغی را اجاره و یا از خود را داشته باشند که در آن گیاهان، سبزیجات و میوه ها را تولیدکنند. این امر باعث ترویج تولید مواد غذایی محلی، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در حمل و نقل و منبعی از مواد اولیه تازه می شود. رستوران‌های سبز ممکن است بخشی از سود خود را به اهداف زیست محیطی اهدا کنند، در رویدادهای جمع آوری کمک مالی شرکت کنند، یا در کمپین های آموزشی برای افزایش آگاهی در مورد توسعه پایدار شرکت کنند.

۸- ارتباط شفاف: رستوران سبز؛ کترینگ سبز با مشتریان خود در مورد شیوه‌های پایدار شفاف هستندو تلاش‌های خود را در وب‌سایت‌ها، منوها، یا از طریق علامت‌هایی در داخل مؤسسه برای اطلاع‌رسانی و مشارکت مشتریان در سفر پایداری خود برجسته کنند. این مشاغل متعهد به بهبود مستمر در شیوه های پایداری خود هستند. آنها به طور منظم عملیات خود را ارزیابی می کنند، از مشتریان و کارکنان بازخورد می گیرند و راه حل های نوآورانه ای را برای کاهش بیشتر اثرات زیست محیطی خود بررسی می کنند.

شرکت ACS کانادا با ارزیابی و ممیزی استاندارد رستوران سبز؛ کترینگ سبز ، که بر مبنای استاندارد GRA امریکا صورت می پذیرد؛ اقدام به ثبت و صدور گواهی بین المللی قابل ردیابی استاندارد سبز می نماید.
برای اطلاعات بیشتر در مورد توسعه پایدار اینجا را کلیک کنید:توسعه پایدار، ایزو ۲۶۰۰۰؛ ایزو ۵۰۰۰۱ (icsiran.com)

برای اطلاعات بیشتر در موردگواهی نامه های صنایع غذایی اینجا را کلیک کنید:گواهی ایزو ۲۲۰۰۰، گواهی HACCP، گواهی GMP (icsiran.com)

برای اطلاعات بیشتر در موردگواهی نامه های زیست محیطی، سبزاینجا را کلیک کنید:گواهی ۱۴۰۰۱ ،گواهی ایزو ، گواهی اکو ، گواهی زیست محیطی، گواهی سبز (icsiran.com)

برای اطلاعات بیشتر در موردگواهی نامه های بازرسی ارگانیک و کشاورزی اینجا را کلیک کنید:گواهی ارگانیک، گواهی نامه GAP، گواهی نامه GACP، گواهی نامه Non-GMO (icsiran.com)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.