گواهی Pesticide Residue Free

KM
ایزو ۹۰۰۱ و آنالیز ریسک -بخش پایانی
جولای 25, 2015
ACS Canada Non-GMO Certification
گواهی Non-GMO از ACS کانادا
جولای 28, 2015

گواهی Pesticide Residue Free | Ics ایران

ACS CANADA CERTIFICATION -PRF

معرفی: تولید محصولات سالم کشاورزی با هدف تولید محصولات فاقد یا دارای حد مجاز باقیمانده سموم، آفت کش ها، عناصر و  فلزات سنگین و مایکوتوکسین ها است، که تحت کنترل و اعمال استاندارد های کشاورزی و عملیات های مشخص قرار می گیرند. گواهی Pesticide Residue Free (عاری از باقی مانده آفت کش ها) تاییدیه ای است که برای محصولات کشاورزی و غذایی از ACS Canada صادر می شود که آزمایش و تأیید شده است که هیچ سطح قابل تشخیصی از بقایای آفت کش ها را ندارد. گواهی ACS Canada نشان می دهد محصولات دارای استانداردها یا مقررات خاص مربوط به استفاده از آفت کش ها و باقی مانده ها هستند.

هدف: هدف از صدور گواهینامه بدون باقی مانده آفت کش ACS Canada این است که به مصرف کنندگان اطمینان دهد که محصولات تأیید شده عاری از بقایای آفت کش های مضر هستند و از ایمنی و کیفیت آنها اطمینان حاصل شود. این گواهی شفافیت را فراهم می کند و بین تولید کنندگان، تامین کنندگان و مصرف کنندگان اعتماد ایجاد می کند.

فرآیند دریافت گواهی Pesticide Residue Free (عاری از باقی مانده آفت کش) از ACS Canada شامل مراحل زیر است:

۱-آزمون: محصولات کشاورزی یا غذایی تحت آزمایش های دقیق در آزمایشگاه های معتبر دارای ایزو ۱۷۰۲۵قرار می گیرند. روش های آزمایش ممکن است بسته به نوع محصول و بقایای آفت کش های خاصی که نیاز به ارزیابی دارند متفاوت باشد.

۲-حداکثر حد باقیمانده (MRLs): آزمایش برای اطمینان از اینکه بقایای آفت کش موجود در محصولات کمتر از حداکثر حد باقیمانده تعیین شده (MRL) تعیین شده توسط مقامات نظارتی انجام می شود. MRL ها حداکثر غلظت مجاز باقی مانده آفت کش ها هستند که از نظر قانونی در محصولات غذایی و کشاورزی مجاز هستند.

۳-ارزیابی انطباق: نتایج آزمون بر اساس MRL ها ارزیابی می شود. اگر بقایای آفت کش در محصولات کمتر از MRLهای تعیین شده باشد، محصولات مطابق با استانداردهای باقیمانده آفت کش در نظر گرفته می شوند.

۴- صدور گواهینامه از ACS  کانادا: ACS نتایج آزمون ها را بررسی و گواهینامه عاری از باقی مانده آفت کشPRF را برای محصولاتی که شرایط را برآورده می کنند صادر می کند. ACS  اطمینان می دهد که فرآیند و معیارهای آزمایشات مطابق با مقررات و استانداردMRL است.

توجه به این نکته مهم است که استانداردها، مقررات و فرآیندهای صدور گواهینامه برای گواهی‌های عاری از بقایای آفت‌کش ممکن است در کشورها و مناطق متفاوت باشد بنابراین، توصیه می‌شود تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان به مقررات و الزامات بازارهای هدف پایبند باشند.

صدور گواهینامه Pesticide Residue Free محصولات کشاورزی در بخش‌های مختلف قابل اجرا می‌باشد از جمله مزارع، باغات، محصولات گلخانه ای، صنایع تولید مواد غذایی و خوراکی یا صنایع تبدیلی.در صورت نیاز با دفتر این شرکت در تهران با شماره‌های ۲۲۲۰۰۵۰۰  تماس حاصل نمایید.

برای اطلاع از سایر گواهی نامه های صنایع غذایی اینجا کلیک کنید: گواهی ایزو ۲۲۰۰۰، گواهی HACCP، گواهی GMP (icsiran.com)

برای اطلاع از گواهی نامه های کشاورزی و ارگانیک اینجا کلیک کنید:گواهی ارگانیک، گواهی نامه GAP، گواهی نامه GACP، گواهی نامه Non-GMO (icsiran.com)

دیدگاه ها بسته شده است