صدور گواهینامه FSC Approval از ACS کانادا

FSSC 22000
گواهی FSSC
می 23, 2016
سیستم-HACCP
گواهی HACCP از ACS کانادا
جولای 27, 2016

صدور گواهینامه FSC Approval از ACS کانادا | Ics ایران

مقدمه: شورای حمایت از جنگلها FSC (Forest Stewardship Council) یک سازمان بین المللی غیرانتفاعی است که هدف اصلی آن محافظت از منابع جنگلی از طریق هماهنگی در موضوعات اقتصاد، جامعه ، محیط زیست و به منظور همکاری و مشارکت فعال در توسعه پایدار می باشد.با آموزش FSC و انجام ارزیابی شخص دوم توسط آ سی اس؛ اپروال گواهی FSC از ACS کانادا دریافت نماید.

در حال حاضر FSC دارای بهترین سیستم دینامیکی صدور گواهینامه در دنیا می باشد که بطور مدام با ذینفعان در ارتباط بوده و هرگونه تغییر در بازار و بهره برداری از منابع جنگل را از طریق مدیریت توسعه پایدار در دنیا پیگیری می نماید.داشتن گواهینامه FSC به معنای استفاده از منابع چوبی و غیرچوبی جنگلها مطابق اصول و معیارهای FSC بوده و بیانگر این اصل است که سازمان دارنده گواهینامه فوق همزمان موضوعات اقتصادی، زیست محیطی و جامعه را در ارائه تولید و خدمات خود مدنظر قرار داده و بکار می بندد. داشتن گواهینامه FSC یعنی اطمینان از مسئول بودن در خصوص منابع جنگل و حفاظت از اکوسیستم در سراسر دنیاست.

طبق قوانین اروپا از سوم مارس سال ۲۰۱۳ کلیه محصولات صادراتی به اتحادیه اروپا می بایست استاندارد FSC داشته باشند و صادر کنندگان جهت حفظ سهم از بازار خود نباید فرصت را از دست دهند. در حال حاضر فقط ۱۰% محصولات چوبی دنیا دارای گواهینامه FSC هستند.

ظرف ۲۰ سال گذشته و طی مدتی که شورای FSC بنیانگذاری شده ، نشان و گواهینامه FSC جهانی شده و از اعتبار و جایگاه بسیار بالایی برخوردار گردیده و تاکنون بیش از ۳۵۰۰۰ گواهینامه در کل دنیا صادر شده و هر روز در حال افزایش است. طبق گزارش منتشره شورای FSC میزان فروش محصولات دارنده گواهینامه FSC بین ژوئن سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ حدود ۴/۸۳% افزایش داشته که سهم صنایع مبل حدود ۳/۸۵% بوده است.

گواهینامه های FSC در سه دسته اصلی زیر صادر می شوند:

۱- مدیریت جنگل؛

۲-زنجیره نگه داری؛

۳-چوب تحت کنترل.

مزایای آموزش FSC و انجام ارزیابی شخص دوم توسط آ سی اس؛ اپروال گواهی FSC از ACS کانادا:

– ورود به بازار دوستدار محیط زیست در سراسر دنیا

– افزایش سرمایه و ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری در فضای کسب و کار

– ایجاد دید مثبت در سطوح محلی و منطقه ای

– بکارگیری نشان FSC که بیانگر قبول مسئولیت و رعایت قوانین مرتبط با مدیریت جنگلها می باشد

– امکان بستن قراردادهای پر سود به دلیل تولید محصولات با نشان FSC

آ سی اس با انجام آموزش و ارزیابی شخص دوم و اعطای گواهی اپروال FSC از ACS شما را در رسیدن به اهداف FSC یاری می نماید.

توسعه پایدار، ایزو ۲۶۰۰۰؛ ایزو ۵۰۰۰۱ (icsiran.com)

دیدگاه ها بسته شده است