گواهی محصولات سبز Eco-Friendly

KM
ایزو ۹۰۰۱ و ارتباط با نظام مدیریت ریسک بخش ۶
ژوئن 20, 2015
5S
گواهینامه ۵S و صدور گواهی از ACS Canada
جولای 6, 2015

گواهی محصولات سبز Eco-Friendly | Ics ایران

ECO

هدف: گواهی سبز یادوستدار محیط زیست Eco-friendly؛ شامل محصولات و خدماتی می‌شود که در چرخه عمر خود کمترین پیامد را نسبت به محیط زیست دارند. به عبارتی چرخه عمر محصول از ابتدا تا انتها که به محیط زیست برمی گردد، از سوی سازمان مدیریت می گردد و سازمان فرآیندها را با رعایت اصول محیط زیستی طراحی و تولید و توزیع می نماید. آ سی اس خدمات ارزیابی و تهیه گزارش ارزیابی گواهی سبز Eco-Friendly را به سازمان ها و‌موسسات ایرانی ارائه می نماید. گواهی نامه بین المللی سبز Eco-Friendly از نهاد صدور گواهی ACS کانادا صادر و جهت ردیابی به مدت یک سال در سایت ACS کاناداثبت می شود.

معرفی: دوستدار محیط زیست Eco-friendly ، که به عنوان دوستدار محیط زیست یا پایدار Sustainable نیز شناخته می شود، به اعمال و رفتارهایی اطلاق می شود که آسیب به محیط زیست را به حداقل می رساند و حفاظت از منابع طبیعی را ترویج می کند. این شامل انتخاب های آگاهانه ای است که تأثیر مثبتی بر سیاره زمین، چه در کوتاه مدت و چه در بلندمدت، دارد.

دامنه کاربرد گواهی محصولات سبز Eco-friendly:

محصولات سبز در محصولات مصرفی خانگی جدید مانند انواع شوینده ها، خمیردندان ها، لوازم الکتریکی (ماشین لباسشویی، یخچال، تلویزیون و…) خودروهای سبز یا هیبرید، محصولات ارگانیک غذایی، لبنی و نظایر آنها دیده می شود که مصرف کارآمدتر انرژی و آلودگی کمتری تولید می کنند.

تعاریف و اصول اصلی سازگاری با محیط زیست Eco-friendly:

۱- حفاظت از محیط زیست: دوستی با محیط زیست حول محور حفظ و حفاظت از محیط زیست است. این شامل تلاش هایی برای حفظ منابع طبیعی از جمله انرژی، آب، جنگل ها و تنوع زیستی است. این اصل بر کاهش زباله، به حداقل رساندن آلودگی و کاهش اثرات منفی فعالیت های انسانی بر اکوسیستم تاکید دارد.

۲-استفاده از منابع پایدار: شیوه های دوستدار محیط زیست، استفاده پایدار از منابع را برای اطمینان از در دسترس بودن آنها برای نسل های آینده در اولویت قرار می دهد. این به معنای استفاده بهینه از منابع، کاهش مصرف بیش از حد، و استقبال از منابع تجدیدپذیر و جایگزین انرژی است. همچنین شامل ترویج بازیافت، استفاده مجدد و به حداقل رساندن تولید زباله است.

۳-کاهش ردپای کربن: یکی از اصول اصلی دوستی با محیط زیست، کاهش انتشار کربن و گازهای گلخانه ای است. این شامل به حداقل رساندن مصرف انرژی، ترویج منابع انرژی پاک و تجدیدپذیر، و اتخاذ فناوری های انرژی کارآمد است. علاوه بر این، شیوه های سازگار با محیط زیست، استفاده از گزینه های حمل و نقل کم کربن و کاهش اتکا به سوخت های فسیلی را تشویق می کند.

۴-کاهش زباله و بازیافت: روش های سازگار با محیط زیست با هدف به حداقل رساندن تولید زباله و به حداکثر رساندن بازیافت انجام می شود. این شامل اتخاذ استراتژی هایی مانند کاهش منبع (کاهش بسته بندی و ضایعات غیر ضروری)، بازیافت موادی مانند کاغذ، پلاستیک و شیشه، کمپوست سازی زباله های آلی و استفاده از سیستم های مدیریت پسماند مناسب است.

۵-حفاظت از منابع آب: رویکردهای دوستدار محیط زیست اهمیت حفاظت از آب را تشخیص می دهند. صرفه جویی در آب شامل استفاده بهینه از آب، پرهیز از اقدامات بیهوده، و اجرای فن آوری های صرفه جویی در مصرف آب مانند وسایل کم جریان، برداشت آب باران و آبیاری قطره ای است.

۶-حفاظت از تنوع زیستی: دوستی با محیط زیست شامل تلاش برای حفاظت و حفاظت از تنوع زیستی است. این شامل حفظ زیستگاه های طبیعی، حمایت از ابتکارات حفاظتی، و ترویج شیوه های کشاورزی پایدار است که آسیب به اکوسیستم و حیات وحش را به حداقل می رساند.

۷-مصرف مسئولانه: اصول دوستدار محیط زیست، انتخاب های مسئولانه مصرف کننده را تشویق می کند. این امر مستلزم در نظر گرفتن اثرات زیست محیطی محصولات و خدمات، انتخاب کالاهای تولید شده پایدار و اخلاقی، حمایت از کسب و کارهای دوستدار محیط زیست و ترویج رویکرد اقتصاد دایره ای است.

۸-آموزش و آگاهی: آموزش و افزایش آگاهی در مورد مسائل زیست محیطی و شیوه های پایدار جنبه های حیاتی دوستی با محیط زیست است. ترویج سواد زیست محیطی به افراد و جوامع کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه ای اتخاذ کنند و اقداماتی را انجام دهند که به آینده ای پایدارتر کمک می کند.

این اصول افراد، کسب‌وکارها و جوامع را در اتخاذ شیوه‌های دوستدار محیط زیست و انتخاب‌هایی که پایداری زیست‌محیطی و رفاه سیاره را در اولویت قرار می‌دهند، راهنمایی می‌کند. با پذیرفتن این اصول، می‌توانیم به‌طور جمعی به سمت آینده‌ای پایدارتر و دوستدار محیط‌زیست کار کنیم.

منافع محصولات سبز برای محیط زیست شامل:

کاهش انتشار گاز کربن، آلودگی؛ کمترین ضایعات و زیست تخریب پذیر؛ افزایش بهره وری انرژی و مصرف بهینه منابع پایه یا کاهش مصرف منابع؛ جلوگیری از فقدان تنوع زیستی و خدمات اکوسیستمی؛ بهبود قوانین و مقررات زیست محیطی و کمک به اجرای آنها؛ بهبود جریانهای تجاری و حمایتی؛ اشتغال زایی، رشد ثروت و رشد درآمد، فراهم نمودن مشاغل مرتبط (مشاغل سبز)؛ حفاظت، ایمنی و بهبود سلامت انسان ها؛ تقویت همکاری های بین المللی؛ تضمین پایداری محیط زیستی یا استفاده پایدار از محیط زیست؛ پایش مستمر، حفاظت در برابر آلودگی و زدودن آلودگی های موجود؛دستیابی به فناوری های سازگار با محیط زیست (گسترش تحقیقات علمی سبز و کاربردی) می باشد.

مزایای گواهینامه و لوگو Eco-Friendly

اعتبار بین المللی که بیانگر رعایت الزامات زیست محیطی است؛ کاهش اثرات مخرب و منفی زیست محیطی؛     خاص بودن از دید مشتریان؛ به دست آوردن یک مزیت رقابتی و ادعای زیست تخریب پذیر بودن می باشد.آ سی اس آمادگی دارد نسبت به ارزیابی و صدور گواهینامهEco-Friendly  واحدهای تولیدی و خدماتی اقدام نماید. در صورت نیاز با دفتر این شرکت در تهران با شماره های ۲۲۲۰۰۵۰۰  تماس حاصل نمایید.

برای اطلاعات بیشتر درباره گواهی نامه های سبز به انگلیسی اینجا را کلیک کنید:CanadaCerts |

برای اطلاعات بیشتر درباره گواهی نامه های زیست محیطی اینجا را کلیک کنید:گواهی ۱۴۰۰۱ ،گواهی ایزو ، گواهی اکو ، گواهی زیست محیطی، گواهی سبز (icsiran.com)

برای اطلاعات بیشتر درباره گواهی نامه های توسعه پایدار اینجا را کلیک کنید:توسعه پایدار، ایزو ۲۶۰۰۰؛ ایزو ۵۰۰۰۱ (icsiran.com)

دیدگاه ها بسته شده است