صدور گواهینامه های گپ و ایران گپ تخصصی محصولات کشاورزی-۱

مشاوره ایزو ۱۷۰۲۵ -عدم قطعیت۶
می 9, 2014
تائید صلاحیت بین المللی آزمایشگاه ها
از لژیونلا چه می دانید؟
ژوئن 16, 2014

صدور گواهینامه های گپ و ایران گپ تخصصی محصولات کشاورزی-۱ | Ics ایران

ORGANIC-GAP Accreditation

شرکت آ سی اس دارای تایید صلاحیت از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران NACI صلاحیت انجام بازرسی محصولات ارگانیک و ایران گپ GAP را دارد.

گواهی محصولات کشاورزی نشان می دهد که در فرایند تولید محصول، شاخص های زیست محیطی، کیفیت،‌ فرایند صحیح تولید، ساختار و  شرایط خوب کاری برای تولید کنندگان در مراحل تولید تا مصرف رعایت شده است. اعتماد بخشی و تضمین سلامت محصولات و فرآورده‌های غذایی مورد مصرف جامعه در هر کشور مهمترین شاخص ارتقای بهداشت اجتماعی است. با توجه به جمعیت رو به افزون دنیا در هزاره سوم، پایداری در شاخص های امنیت و سلامت غذا و تعیین استراتژی برای دستیابی به این هدف، مهمترین چالش دولت هابه شمار می رود. دراکثر کشورها تولید، عرضه و واردات مواد غذایی تحت کنترل نظام گواهی که مجموعه ای از دستور العمل ها، استانداردها، مقررات، سازمان  و فرایند حقوقی، اجرایی و کنترلی است، صورت می گیرد. برای ایجاد اعتماد در مصرف کنندگان درخصوص کیفیت و سلامت محصولات و فراورده های کشاورزی، سیستم  و مقررات متنوعی با عنوان کلی نظام گواهی محصولات  کشاورزی حاکم است. استقرار نظام گواهی ایزو ۲۲۰۰۰، گواهی ایزو؛ آموزش ایزو؛ ، معمولا در قالب استانداردهای بین المللی، منطقه ای یا قوانین ملی جهت کنترل کیفیت با هدف تضمین سلامت محصولات برای مصرف کنندگان اعمال  می شود.

محصولات گواهی شده

 تولیدات و فرآورده های کشاورزی و دامی هستند که سلامت آنها  به صورت کتبی تحت راهنمایی  و کنترل مقررات معتبری تضمین شده است. این محصولات  ماحاصل  اعمال  مقررات اجباری  ایمنی غذا  و یا گواهی ها و برنامه های  مدیریتی  داوطلبانه  مانند ارگانیک، عملیات  خوب کشاورزی و غیره می باشند. در تولید این محصولات با تاکید بر تولید مبتنی بر کشت بوم، تغدیه و حاصلخیزی مناسب، روش های پیشگیری، فنون مدیریت تلفیقی  و رعایت ضوابط بهداشتی، عوامل زیان آور شیمیایی محیطی و بهداشتی  مانند سموم صنعتی ،عناصر سنگین، فلزات، مایکوتوکسین ها حذف شده و یا در آستانه حد مجاز می باشد. در این برنامه ها تولید محصول با حفظ شاخص های  محیط زیست و در برخی  موارد با رعایت اصول اجتماعی صورت می گیرد. 

مزایای اخذ گواهینامه کشاورزی

  1. اطمینان خاطر به تولید کننده از نظر انطباق کلیه مراحل تولید محصول (کاشت، داشت و برداشت) در مقایسه با مقررات تعیین شده (بسته به نظر تولیدکننده، در انتخاب استاندارد GAP، IPM ، Organic ، Natural و …) می باشد.
  2. دریافت کنندگان گواهینامه های بین المللی و ملی از مزایای حضور در بازارهای جهانی، صادرات کالا، افزایش فروش و رضایت  هر چه بیشتر مصرف کننده برخوردار می شوند.
  3. اطمینان خاطر به مشتریان داخل و خارج کشور مبنی بر اطمینان از سلامتی و بهداشت محصولات کشاورزی از طریق درج آرم و لوگوی مراجع صدور گواهی بر روی محصولات.
  4. بازاریابی و تبلیغات وسیع منطقه ای و بین المللی با استفاده از لوگوی گواهی محصول.
  5. اختصاص کد خاص و درج نام تولید کننده در لیست تولیدکنندگان دارنده گواهی محصول و امکان حضور مؤثر در بازارهای بین المللی و صادرات کالا.

ادامه مقاله در بخش دوم آورده می شود.

برای اطلاع از سایر گواهی نامه های صنایع غذایی اینجا کلیک کنید:گواهی ایزو ۲۲۰۰۰، گواهی HACCP، گواهی GMP (icsiran.com)

برای اطلاع از گواهی نامه های کشاورزی و ارگانیک اینجا کلیک کنید:گواهی ارگانیک، گواهی نامه GAP، گواهی نامه GACP، گواهی نامه Non-GMO (icsiran.com)

دیدگاه ها بسته شده است